چند منبع اعلام کردند که ولی‌عهد سعودی چندی پیش در منطقه «نئوم» واقع در ساحل دریای سرخ نشستی را با نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران برگزار کرده است.

جزئیات نشست ضد ایرانی بن سلمان و نتانیاهو در ساحل دریای سرخ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه «العربی الجدید» به نقل از «منابع ویژه» گزارش داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در نیمه دوم نوامبر گذشته (اواخر آبان) در منطقه «نئوم» واقع در ساحل دریای سرخ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نشستی برگزار کرده بود.

منابع مذکور گفتند که این نشست به درخواست رژیم صهیونیستی بوده و در آن، طرفین صهیونیستی و سعودی، «طرحهای ویژه مقابله با ایران و تلاشهای مربوط به تشکیل جبهه برای مواجهه با تهران و کاهش تحرکات آن در منطقه» بررسی کردند.

به گفته این منابع، نتانیاهو، بن سلمان را در جریان گزارشهای صهیونیستی مربوط به فعالیتهای تهران در منطقه خلیج فارس قرار داد؛ تحرکاتی که نتانیاهو مدعی شد که با هدف بر هم زدن ثبات عربستان صورت گرفته است.
در این نشست همچنین مسئله احتمال اعلام برخی اقدامات درباره عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بررسی شد؛ ولو اینکه این مسئله در بُعد رسانه‌ای باشد و هدف آن، نجات نتانیاهو از بحران سیاسی باشد که در داخل این رژیم با آن روبروست.

در همین ارتباط، یک منبع مصری نیز از تحرکات کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس برای برگزاری یک «دیدار علنی اسرائیلی-عربی» خبر داد.

این منبع به العربی الجدید گفت که اعراب حاشیه خلیج فارس سعی دارند این نشست را پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی که قرار است در دوم مارس آتی برگزار شود، برگزار کنند.

وی گفت که «قاهره و ابوظبی نقش مهمی در هماهنگی آن (نشست) دارند و این مسئله در راستای هماهنگی بیشتر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است».

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اخیرا ضمن اذعان به تماس با ریاض در زمینه مسائل امنیتی، تهران را به تشکیل جبهه سعودی-اماراتی-آمریکایی تهدید کرد.

برخی از منابع دیپلمات عربی هم پنجشنبه به روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گفتند که تماسهای فشرده بسیاری بین واشنگتن، تل‌آویو، قاهره و ریاض در جریان است تا در نشست قاهره، دیدار دیگری بین نتانیاهو و بن سلمان صورت گیرد.

به گفته این منابع، قرار است که علاوه بر مسئولان مصری و آمریکایی، در این نشست، بن سلمان، حکام امارات، بحرین و مسئولان سودانی نیز حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.