در آستانه چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همزمان با سالروز شهادت حضرت ام‌البنین، یادواره مادران شهدا (از تبار ام‌البنین) در مسجد حضرت ولی عصر(عج) خیابان راهنمایی مشهد برگزار شد.

آمریکایی ها طرفدار ترامپ نیستند

سرور هادیان/

 در آستانه چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همزمان با سالروز شهادت حضرت ام‌البنین، یادواره مادران شهدا (از تبار ام‌البنین) در مسجد حضرت ولی عصر(عج) خیابان راهنمایی مشهد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و نمازگزاران مسجد برگزار شد، ابتدا تلاش‌های صادقانه سپهبد شهید سلیمانی یادآوری شد و در همین راستا فرمانده سپاه ناحیه عمار گفت: اگر می‌خواهیم از انقلاب بگوییم باید از امام یاد کنیم، چراکه امام همه هستی‌شان را برای انقلاب دادند و فرمودند: سربازان من در گهواره هستند.

سرهنگ گرایلی افزود: ۲۳هزار شهید استان خراسان و شهدای مظلوم مدافع حرم که برای بقای اسلام، دین و کشور زحمات زیادی را متحمل شدند، حاصل همین نگرش‌اند.

حراست از میهن

وی با اشاره به این نکته که طی ۱۵۰ سال اخیر فقط در دوران انقلاب است که یک وجب از خاک میهنمان به دشمن داده نشده که این حراست به برکت خون جوان‌هایی است که تربیت شده‌اند، افزود: امام خمینی(ره) شخصی بودند که تشخیص به موقع دادند و انقلاب را شروع کردند و این در حالی است که ولایت‌پذیری امام(ره) از تمام کسانی که ادعای آن را دارند، بیشتر است با آنکه خود ایشان ولی بودند.

تمدن شیعه و اسلامی

فرمانده سپاه ناحیه عمار تأکید کرد: تمدن خفته‌ای وجود دارد که خیلی‌ها نمی‌خواهند بگذارند این تمدن بیدار شود، زیرا بیداری آن موجب می‌شود خیلی از چیزی‌های دیگر باقی نماند و آن تمدن شیعه و اسلامی است که اگر عالم‌گیر شود چیزی باقی نمی‌ماند.

افضل شهدا

سرهنگ گرایلی با اشاره به این نکته که به فرموده حضرت علی(ع) افضل شهدا کسی است که به دست شقی‌ترین آدم‌ها کشته شود، بیان کرد: در قصه حاج قاسم سلیمانی بارها به ترور او اقدام شد، اما او باید جزو افضل شهدا قرار می‌گرفت، لذا به دست شقی‌ترین آدم‌ها به شهادت رسید. شهید سلیمانی در نزدیک‌ترین نقطه به دشمن شهید شد و به طور قطع، خون سردار سلیمانی جداکننده خبائث در منطقه است.

فرمانده سپاه ناحیه عمار تأکید کرد: سردار سلیمانی دارای ویژگی‌های خاصی است که می‌توان به چند مورد آن چون ایمان راسخ به خداوند، دشمن‌شناسی بی‌نظیر او و تواضعش در برابر ولی زمان خویش اشاره کرد.

اهمیت ولایت‌مداری

وی در ادامه به اهمیت ولایت‌مداری اشاره و تصریح کرد: بیش از ۸ هزار وصیت‌نامه شهدا که در همه آن‌ها توصیه به ولایت شده است، نشان از اهمیت این موضوع دارد.

سرهنگ گرایلی اعلام کرد: شهادت سردار سلیمانی همچون هنگام حیاتش دارای برکات زیادی است تا جایی که روحیه انقلابی را به مردم برگرداند و آمریکایی‌ها سیل جمعیت بدرقه کننده سردار را دیدند. رفتاری که این حجم از عشق و علاقه به سردار را در تاریخ ماندگار ساخت.

مکتب اسلامی

در ادامه این مراسم پس از اجرای دو سرود از گروه جوانه‌ها، بانو زهرا گنزالس، آمریکایی مسلمان شده گفت: من ۳۴ سال است مسلمان شده‌ام و ۱۸ سال است که ساکن مشهد هستم. وی با تبریک سالگرد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: من یک پیام کوتاه دارم اگر دقت کرده باشید، من تبریک برای پیروزی انقلاب ایران یا شهادت سردار بزرگ ایرانی نگفتم، گفتم اسلام؛ زیرا اسلام در مکتب امام و شهادت مرز ندارد. مکتب امام، اسلام را به تمام دنیا پخش کرد و همچون نورافکنی همه دنیا را روشن کرد و توانست کسانی مثل من که در وسط کشور آمریکا بودم را مسلمان و شیعه کند.

دنیا، تشنه عدالت امام علی(ع)

 وی افزود: من به همه دنیا سفر می‌کنم و می‌بینم جوان‌ها و پیرهای زیادی مسلمان و شیعه می‌شوند و آن‌ها برای عدالت تشنه هستند و این عدالت، عدالت امام علی(ع) است.

مردم آمریکا و همدلی با شهادت سردار

او درباره زمان شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی گفت: من در آمریکا بودم و واکنش آمریکایی‌ها برای من خیلی عجیب بود. روز بعد که من به همراه دخترانم بیرون رفتم، آمریکایی‌ها که معمولاً ما را به خاطر حجاب کاملمان مسخره می‌کنند، این بار با ما همدلی کردند و به ما گفتند: متأسفیم که رئیس‌جمهور ما این کار را کرده است و برایمان خیلی عجیب بود.

مردم آمریکا ناامیدند

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران بارها سؤالی را از من می‌پرسند که چرا مردم آمریکا طرفدار ترامپ هستند؟ اما باید بگویم آن‌ها می‌گویند ما طرفدار او نیستیم و این یعنی مردم آمریکا ناامید شده‌اند و آن‌هایی هم که رأی داده‌اند بیشتر نژادپرستان و سفیدپوست‌های ثروتمند بودند، بقیه مردم در ناامیدی به سر می‌برند.

زهرا گنزالس تأکید کرد: بیشتر آمریکایی‌ها طرفدار ترامپ نیستند، بلکه طرفدار روش خودشان هستند.

در ادامه این مراسم از تعداد زیادی از خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

همچنین همزمان با این مراسم هنرمند خوب شهرمان احمد منصوب چهره «شهید هاشم بالا خیابانی» را ترسیم و به خانواده وی اهدا نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.