کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در دهه فجر انقلاب اسلامی عرصه فعالی را با همکاری اعضای پرشمار کودک و نوجوان به منصه ظهور گذاشت. در این زمینه با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به گفت‌وگو نشستیم.

توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به زبان ساده منتشر شد

حسین پورحسین/

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در دهه فجر انقلاب اسلامی عرصه فعالی را با همکاری اعضای پرشمار کودک و نوجوان به منصه ظهور گذاشت. در این زمینه با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به گفت‌وگو نشستیم.

ابراهیم زره‌ساز با اعلام اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی با فعال بودن 34 کتابخانه و هشت مرکز سیار و همچنین سه مرکز پستی که کار ارسال کتاب را به انجام می‌رساند، بیشترین دوره فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ساماندهی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی درباره پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هر کتابی که در کانون توجه کودک و نوجوان است در اختیار اعضای کانون قرار دارد و دیگر کودکان و نوجوان هم در این حوزه بسیار خوب ورود پیدا کرده‌اند و با کتاب‌های مخصوص کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرده و با کتاب انس گرفته‌اند، افزود: هنرهای تجسمی، سفالگری، داستان و شعر و قصه‌گویی از جمله مواردی است که توسط کانون آموزش داده می‌شود و کنوانسیون حقوق کودک هم با مدیریت کانون به انجام رسیده است.

وی درباره حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم‌برخوردار، گفت: با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی کودکان و والدین آن‌ها تحت پوشش کانون، آموزش‌های لازم را درباره طرح نجات که توسط استانداری خراسان رضوی برای حاشیه شهر تعریف شده است، فرا می‌گیرند. کودکان و نوجوانان با هماهنگی ستاد تسهیل در برنامه‌ای چهار ساعته گرد هم می‌آیند و کارشناسان بهزیستی سبک و سیاق رفتار با کودکان را آموزش داده و با والدین مشاوره می‌کنند.

کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در مورد سلامت کودکان در همان محیط زندگی حضور یافته و مشاوره‌های پزشکی را با والدین درمیان می‌گذارند و در شرایط فعلی که موضوع بیماری‌های ویروسی بحث روز است این مشاوره‌ها می‌توانند زمینه جلوگیری از ویروس را به والدین بیاموزند. این برنامه‌ها بسیار با استقبال والدین و کودکان روبه‌رو شده است و از هفته ملی کودک شروع شده و در دهه فجر انقلاب اسلامی با حمایت استانداری در حال انجام است.

زره‌ساز با اشاره به اینکه در سال جاری 10 قصه به زبان ساده برای دانش‌آموزان به چاپ رسیده که برگرفته از بندهایی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: این کتاب‌ها از طریق معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در اختیار معلمان نواحی هفت‌گانه آموزش و پرورش و منطقه تبادکان قرار گرفته است و دانش‌آموزان می‌توانند با دریافت این کتاب با مبانی بیانه گام دوم انقلاب آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی از برگزاری جشنواره به رنگ انقلاب دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: با محتوای قصه‌های انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب، آثاری که در این زمینه در رشته‌های قصه، نقاشی، کاردستی و متون ادبی توسط کودکان و نوجوانان تهیه شود، این آثار در روز راهپیمایی 22 بهمن در غرفه‌های مستقر در میدان 15 خرداد، میدان بسیج و چهارراه دانش پذیرفته می‌شود و در همان روز و همان محل دریافت آثار، هدایایی به برگزیدگان آثار اهدا می‌شود.

زره‌ساز از اجرای سرودی با محوریت شهید سردار سلیمانی در میدان بسیج خبر داد و افزود: مهرواره موبایل انقلاب درباره راهپیمایی 22 بهمن در دستور کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و هر کدام از کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزانی که با تلفن همراه تصاویر مستند راهپیمایی را به غرفه‌ها و یا کانون ارائه نمایند، علاوه بر اهدای جوایز ارزنده به عنوان عضو افتخاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عضویت کانون درمی‌آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.