در آخرین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی «خورشید» تازه ترین ساخته مجید مجیدی اکران می شود.

چراغ آخرین روز جشنواره با «خورشید» روشن می‌شود/ روایت یک «پسرکشی»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، پرونده سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم هایی از مجید مجیدی، محمدهادی کریمی و کیوان علیمحمدی امروز ۲۱ بهمن ماه بسته خواهد شد.

براین اساس در سئانس نخست امروز فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری اکران می شود.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده: داود تعمیرکار آپارات سینما که دلباخته سینمای فیلم فارسی است در کوران انقلاب عاشق دختری می شود که پدر او مخالف سرسخت سینماست.

هدیه تهرانی، مرحوم جمشید مشایخی، حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، افشین هاشمی، بابک کریمی، فرخ نعمتی، سیاوش مفیدی، رویا میرعلمی، حمیدرضا پگاه و علی اوجی از بازیگرانی است که در این فیلم نقش آفرینی کردند.

رونمایی از فیلم مجیدی مجیدی

سئانس دوم امروز به «خورشید» تازه ترین ساخته مجید مجیدی اختصاص دارد. مجید مجیدی از چهره های شاخص جشنواره امسال خواهد بود که نسبت به دیگر همتایان خود با فاصله بیشتری از فضای فجر دور بوده است. آخرین حضور او در جشنواره به فیلم «آواز گنجشگ ها» در بیست و ششمین دوره فجر می رسد. این فیلم به تهیه‌کنندگی مشترک امیر بنان و مجید مجیدی تولید شده است.

علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم روایتی تازه از مصائب یک کودک است که به دلیل اکران با تأخیر در سینماهای مردمی، از چرخه آرای مردمی کنار گذاشته شد.

محمدهادی کریمی با «پسرکشی» می آید

اما فیلم پایانی امروز «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی و تهیه‌کنندگی صادق یاری است. فیلمنامه این اثر توسط محمدهادی کریمی به رشته تحریر درآمده و داستانی معمایی از پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای است که به خاطر یک باور غلط، دهه‌ها دچار بحران هستند. در خلاصه داستان آن آمده است یک باور غلط زندگی خانواده‌ای را برای چند دهه تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسداللهی، زینب قادری، لیلا اوتادی، لیلا زارع، شهناز نصرتی و سهیل قاصدی از بازیگران این فیلم سینمایی  هستند.

اما فیلم های مستند و کوتاه امشب شامل و «پروژه ازدواج» و «سوربز» است.

«پروژه ازدواج» به کارگردانی حسام اسلامی و عطیه عطارزاده و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

داستان این مستند در یک مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان روایت می شود که عده ای کوشش می‌کنند گروهی از این بیماران با هم ازدواج کنند...

همچننین «سور بز» به کارگردانی سعید زمانیان و تهیه‌کنندگی حسن محمدی و غلامرضا احمدی پایان بخش برنامه های این دوره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.