۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 692081

منابع خبری از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز شهر عفرین سوریه خبر دادند که در پی آن، هشت غیر نظامی کشته شدند.

انفجار در عفرین سوریه با ۸ کشته

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک خودروی بمب‌گذاری شده صبح امروز دوشنبه (۲۱ بهمن) در شهر «عفرین» واقع در شمال استان حلب (شمال سوریه) منفجر شد.

پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» گزارش داد که این خودرو در خیابان «راجو» منفجر شده است. این خیابان یکی از مسیرهای پرتردد شهر عفرین است و در مرکز این شهر قرار دارد.

به گزارش این پایگاه، در پی این انفجار، هشت غیر نظامی کشته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت هفت نفر از آنان، وخیم گزارش شده است.

روز گذشته نیز یک بسته انفجاری در شهرک صنعتی عفرین منفجر شد که در پی آن، چند غیر نظامی زخمی شدند.

ترکیه و تروریست‌های هم‌پیمان خود از جمله عناصر موسوم به «ارتش آزاد» در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کُرد، (از تاریخ ۲۰ ژانویه الی ۲۴ مارس ۲۰۱۸) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید بر عفرین مسلط شد.

شهرهای شمال حلب که در اشغال تروریست‌های معارض قرار دارد، شاهد انفجارهای مکرر است. کارشناسان بر این باورند که این انفجارها به صورت هدفمند و سازمان‌یافته صورت می‌گیرد و هدف از آن، تغییر بافت جمعیتی مناطقی است که تحت اشغال این تروریست‌ها قرار دارد.

یک منبع سوری نیز چندی پیش تأکید کرد که در جریان انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده، هیج مقر ارتش ترکیه یا عناصر وابسته به آن هدف قرار نمی‌گیرد، بلکه در محله‌های مسکونی رخ می‌دهد و قربانیان آن نیز زنان و کودکان بی‌گناه هستند.

وی این انفجارها «اقدام تروریستی سازمان‌یافته و هدفمند» توصیف کرد که هدف از آن، مجبور کردن باقی مانده ساکنان برای فرار از این منطقه است تا عناصر تروریستی وابسته به ترکیه به همراه خانواده‌هایشان اسکان پیدا کنند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.