معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۸۲ معین اقتصاد مقاومتی در سطح این استان تعیین شده اند که از این تعداد ۹۸ درصد از شرکت‌های بخش خصوصی هستند.

۹۸درصد معین‌های اقتصادی خراسان رضوی از بخش خصوصی هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دهه فجر در شهرستان فیروزه افزود: در استان خراسان رضوی هزار و ۲۶۰ طرح روستایی در قالب معین‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی و حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در این چارچوب هدف گذاری برای هزار و ۱۲۵ روستای دیگر هم انجام و مطالعات لازم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که در طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی توانمندسازی مردم به خصوص در روستاها مورد توجه قرار دارد گفت: بنگاههای زیادی علاقه مند هستند که به واسطه ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان فیروزه وجود دارد طرحهایشان را در حوزه های کشاورزی، صنعتی و عمرانی در این شهرستان به مرحله اجرا در آورند.

رسولیان افزود: امید است با مشارکت بیشتر و استفاده از ظرفیت مردم این طرح به عنوان یک مدل اجرایی اقتصاد مقاومتی بتواند موجب توانمندسازی بیشتر مردم در روستاها شود.

وی اضافه کرد: رونق تولید، توسعه اشتغال و توانمندسازی مردم به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد و در این چارچوب امروز طرح توسعه ناحیه صنعتی جدید شهرستان فیروزه آغاز شد.

فرماندار فیروزه هم در این مراسم گفت: در حال حاضر در ناحیه صنعتی کمال الملک فیروزه ۲۹ قرارداد واگذاری منعقد شده و ۹ واحد با ۱۲۱ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

ابوالفضل حکیم پور افزود: این تعداد واحد، زمینه اشتغالزایی برای ۲۲۵ نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: واحدهای مستقر در ناحیه صنعتی کمال الملک از ۱۳ سال معافیت مالیاتی و ۵۰ درصد تخفیف در واگذاری زمین برخوردار هستند و ۵۰ میلیارد ریال برای انتقال خط برق به ناحیه صنعتی کمال الملک فیروزه اختصاص یافته است.

فرماندار فیروزه گفت: مراحل استعلام از مراجع ۱۷ گانه برای استقرار ناحیه صنعتی طاغنکوه به مساحت ۵۰ هکتار نیز در شهرستان فیروزه آغاز شده است.

حکیم پور افزود: در حال حاضر ۹۹درصد راههای روستایی فیروزه آسفالت شده و به زودی این میزان به صد در صد می‌رسد.

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی طرح تصفیه خانه کارخانه قند فیروزه، راه زاونگ علیا، توسعه ناحیه صنعتی کمال الملک به مساحت ۴۳ هکتار، کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی تقی آباد، مرکز خدمات جامع سلامت اقبالیه در مجموع با ظرفیت اشتغال‌زائی برای ۷۸۶ نفر و اعتبار ۱۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.