مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هیچ مورد ابتلای به کرونا ویروس در مرزهای استان مشاهده نشده است.

تکذیب ابتلای فردی به ویروس کرونا در مرز دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر صادقی در خصوص شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر مشاهده یک مورد مبتلا به بیماری کرونا در مرز دوغارون مطرح شده است، اظهار کرد: تا این لحظه هیچ موردی در خصوص ابتلاء به ویروس کرونا در سطح استان خراسان رضوی چه در فرودگاه مشهد به‌عنوان مرز هوایی و چه در مرز دوغارون به‌عنوان مرز زمینی استان وجود ندارد و هیچ موردی مشاهده نشده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص نحوه بررسی و علائم بیماری کرونا، افزود: مسافر ممکن است سرماخورده باشد و تب یا آبریزش بینی داشته باشد، بنابراین توسط پزشک معاینه می‌شود و چنانچه نیاز باشد، اقدام به نمونه‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده علائم، فرد حتماً باید سابقه اپیدمیلوژی داشته باشد، به‌عنوان‌مثال فردی که از مرز دوغارون، وارد می‌شود باید حتماً سابقه ورود به چین و ووهان داشته باشد، اگر این سابقه وجود نداشته باشد، باید با یک فرد چینی که مبتلا به بیماری بوده، ارتباط برقرار کرده باشد، اگر این ارتباط یا سابقه اپیدمیلوژی وجود نداشته باشد، این بیماری یک سرماخوردگی مانند همه سرماخوردگی‌های دیگر است.

وی ادامه داد: مأموران ما گاهاً ممکن است به موردی مشکوک شوند، اما وقتی از بیمار تحقیق می‌کنیم، می‌بینیم که نه تابه‌حال به چین سفر داشته و نه با فرد چینی درجایی دیگر تماس داشته است، بنابراین ازنظر ما این بیماری کرونا نیست. نیروهای ما هر فردی که وارد کشور می‌شود و علامت‌دار باشد، کنترل می‌کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در افغانستان سابقه کرونا گزارش نشده است، تصریح کرد: در صورت مشاهده بیماری کرونا در افغانستان، سازمان بهداشت جهانی آن را اعلام می‌کرد، بنابراین شایعاتی که مطرح شده است، تکذیب می‌شود. البته ما کار خود را بر اساس دستورالعملی که سازمان بهداشت جهانی در مورد مرزها مطرح کرده است، انجام خواهیم داد و از این بابت جای نگرانی نیست.

صادقی در خصوص تجهیزات کنترل و شناسایی در دوغارون، گفت: در مرز زمینی دوغارون تب‌سنجی با دستگاه‌های تب‌سنج دستی در حال انجام است، اما پیگیر هستیم تا دوربین هم در دوغارون نصب کنیم. در اولین فرصت این کار را انجام خواهیم داد، اگرچه کاری که دوربین انجام می‌دهد، به شکل دقیق‌تر توسط تب‌سنج‌های دستی در حال انجام است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.