خوزستان_ رئیس بیمارستان بقایی۲ اهواز با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بیماران سرطانی ما توان پرداخت هزینه های درمان را ندارند، گفت: دریافت دارو حتی برای مدت زمان کوتاهی قطع شود، تمام زحمات درمانی به هدر خواهد رفت.

ضربان تنها بیمارستان فوق تخصصی خون و سرطان کشور کند می زند/ لزوم ورود خیرین

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین؛ بیژن کیخایی دهدزی رئیس نظام پزشکی خوزستان عصر دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه خوزستان استانی است که بیماری های خونی در آن گسترش دارد گفت: خوزستان از استان های تالاسمی خیز کشور و بیماری داسی شکل یکی از بیماری های بومی آن است که در شهرهای خرمشهر، سوسنگرد، آبادان، رامشیر و امیدیه شیوع بیشتری داشته و نیاز به توجه خاص دارند.
کیخایی ازدواج های فامیلی را یکی از دلایل شیوع بیماری های خونی خواند که  در میان اقوام ایرانی بسیار شایع است و اظهار کرد:  بیمارستان بقایی ۲ تنها بیمارستان فوق تخصصی خون و سرطان در کشور است.

وی افزود: این‌ بیمارستان علاوه بر پذیرش بیماران داخل استان و استان های همجوار، از کشور های همسایه نیز پذیرش بیمار دارد، همچنین علاوه بر کودکان، بزرگسالان‌ را نیز پذیرش می کند.
رییس بیمارستان بقایی ۲، عنوان کرد: سالیانه حدود ۲۰۰ کودک سرطانی و بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار سرطانی بالغ به این بیمارستان مراجعه می کنند.  ۱۰ هزار بیمار سرطانی بستری و ۱۰ هزار بیمار سرطانی سرپایی مورد درمان قرار می گیرند.
کیخایی با اشاره به اینکه بیماری های خونی بیماری های پر هزینه ای است گفت: ۹۰ درصد بیماران سرطانی ما توان پرداخت هزینه های درمان را ندارند و اگر دریافت دارو برای مدت زمان کوتاهی قطع شود، تمام زحمات درمانی ما به هدر خواهد رفت و درمان با شکست مواجه می شود.
وی با تاکید بر اینکه سرطان بسیاری از خانواده های مبتلایان را به زیر خط فقر کشانده است، اشاره کرد: با وجود اینکه دولت بیش از ۹۵ درصد هزینه های درمان را پرداخت می کند، اما اکثر بیماران و خانواده های آنها توان پرداخت همین ۵ درصد مابقی را ندارند، چرا که ممکن است ۵ درصد هزینه یک دوز دارو به بیش میلیون ها تومان برسد.

لزوم ورود خیرین
وی ورود خیرین به عرصه تامین هزینه های درمان و تجهیزات بیمارستانی جهت مداوای بیماران را بسیار مؤثر و ضروری عنوان کرد و گفت: برخی خیرین علاقه دارند در ساخت و ساز ها شرکت کنند و باقیات و صالحات فیزیکی از خود برجای بگذارند ولی خیلی از کمک ها مانند تامین هزینه های درمان یک بیمار سرطانی اگرچه ممکن است خاموش باشد، اما میتواند در احیاء یک زندگی و سرپا نگه داشتن یک خانواده بسیار مؤثر باشد.

رئیس بیمارستان بقایی ۲ اهواز تصریح کرد: راه اندازی یک بیمارستان اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ولی ما با ۱۰ میلیارد تومان میتوانیم ۹۸ تخت بستری بیمار اضافه کنیم تا دیگر هیچ بیماری در انتظار بستری نماند.

وی ادامه داد: کادر درمان و مدیریت بیمارستان در حد توان خود به بیماران کمک می کنند و تا آنجا که امکان دارد هزینه ها را تقلیل داده و یا دریافت نمی کنند، اما به دلیل شرایط اقتصادی پیش رو دیگر توانی برای ما باقی نمانده است و این مسئله کیفیت خدمت رسانی ما را نیز کاهش می دهد.

وی افزود: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شفا در ابتدا یک نقاهتگاه بود و پس از آن در سال ۷۰ مصوب شد بیمارستانی تحت عنوان شفا با دو بخش بزرگسال و اطفال شروع به کار کند که پس از افرایش مراجعات قادر به پاسخگویی نبود به همین دلیل بیمارستان بقایی ۲ را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجاره کرده و ساکن شدیم؛ مقرر شد ستاد اجرایی فرمان امام بیمارستان شفا را بسازد که هنوز کلنگش هم زده نشده است.
کیخایی تاکید کرد: در صورت کمک خیرین به این بیمارستان میتوانیم درمانگاه بیمارستان شفا را به بیمارستان بقایی ۲ منتقل کرده و اتاق عمل و بخش جراحی را در این بیمارستان راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.