مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد این بیمه در استان پرداخت شده است.

پرداخت  ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی از سوی  بیمه سلامت خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی  گفت: ۸۸۵ میلیارد ریال از مطالبات موسسات دولتی، دانشگاهی و خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان طی دهه فجر امسال پرداخت شده است. 

دکتر سید مرتضی وجدان افزود: از ابتدای سال جاری سه هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی، ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به موسسات خصوصی و غیر دانشگاهی و یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به موسسات روستایی پرداخت شده است.  
وی با بیان‌اینکه پرداختی‌های بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد در سال جاری منظم‌تر شده است ادامه داد: تاکنون مطالبات امسال موسسات دانشگاهی و دولتی تا پایان شهریور ماه و بخشی از مطالبات موسسات خصوصی و غیردولتی نظیر پزشکان، مراکز دیالیز، شیمی‌ درمانی و درمانگاه‌ها تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است.
وی گفت: پرداخت نشدن چند ماه از مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در سال گذشته مربوط به کل کشور است که جزو دیون محسوب می‌شود که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
وجدان افزود: در حال حاضر افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ مؤسسه شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، آزمایشگاه‌ها، مراکز پاراکلینیکی و سایر مراکز درمانی با بیمه سلامت خراسان رضوی قرارداد دارند.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر سه میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در این استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار خدمات رسانی می‌شوند.
هم اکنون ۵۵ درصد از جمعیت ۶.۵ میلیون نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.