بارش برف که از روز یک‌شنبه بسیاری از استان‌های شمالی و شمال غربی را فراگرفته است طی شب گذشته و امروز موجب انسداد بسیاری از راه‌های مواصلاتی در کشور شد و علاوه بر گرفتار شدن بسیاری از هم وطنان درراه‌های ارتباطی موجب لغو پروازها و هم‌چنین قطع برق افزون بر ۹۰ هزار خانوار در استان گیلان شد.

برف در جاده های کشور کولاک کرد/رانندگان احتیاط کنند

قدس آنلاین-گروه استان ها: گفتنی است به دلیل بارش برف سنگین و هم چنین لغزندگی جاده ها پلیس راه کشور از مسافران و رانندگان خواست تا در صورت امکام سفر خود را تا آخر هفته به تعویق بیندازند.

جاده‌های کرمانشاه یخ‌زده است

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه بابیان اینکه تمام جاده‌های کرمانشاه لغزنده هستند، گفت: به دلیل سرمای هوا شاهد یخ‌زدگی سطح برخی از محورهای استان همچون محور اورامانات هستیم.

سرهنگ «محمد حیدری» با تأکید بر اینکه تردد در جاده‌های اورامانات، دالاهو و گردنه پاتاق تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است، گفت: علاوه بر بارش برف در این مناطق، به دلیل سرمای هوا سطح جاده‌ها یخ‌زده است.

قطع برق خانواده‌های گیلانی

بارش سنگین برف موجب شد تا تعداد زیادی از مسافران و خودروهای آن‌ها شب گذشته در مسیرهای منتهی به گیلان در جاده متوقف و درنهایت با مداخله نیروهای امدادی مسافران گرفتار در برف نجات و اسکان داده شوند.

بارش برف هم‌چنین موجب قطع ۹۰ هزار خانواده در استان گیلان شد.

در همین رابطه مدیرکل بحران استانداری گیلان با اشاره به درراه ماندن تعدادی از مسافران درراه‌های استان و پای‌کار بودن تمامی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مردم تصریح کرد علاوه بر  استقرار مسافران به‌طور موقت در راهدارخانه‌ها؛ گرمخانه‌های شهری  نیز بدون محدودیت درراه ماندگان را در خود جای می‌دهند.

رضا اسلامی همچنین به راه‌های بسته‌شده استان اشاره و بیان کرد: راه  قزوین به رشت به علت کولاک شدید و برف بسته‌شده و برای تردد خودروها، لاین مخالف تردد خودروها به‌منظور رفت‌وآمد آن‌ها در محور سراوان - رشت نیز مدیریت می‌شود.

آزادراه قزوین رشت مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز بابیان اینکه براثر کولاک شدید و برف سنگین آزادراه قزوین- رشت در محدوده امام‌زاده هاشم تا پلیس‌راه بسته شد. افزود:  همچنین جاده قدیم رشت - قزوین محدوده شاه‌عباسی تا پلیس‌راه و محور فومن - شفت - سراوان براثر بارش سنگین برف و کولاک مسدود است.

محمدرضا نازک‌کار روز سه‌شنبه افزود: عصر روز یک‌شنبه نیز براثر بارش سنگین برف و کولاک شدید محور آستارا- اردبیل و خلخال- اسالم مسدود شد.

بر اساس اعلام مسئولان،  ارتفاع  برف در محور اسالم خلخال به بیش از دو متر رسیده است. ارتفاع برف در رشت مرکز استان گیلان  تا ساعت ۶ و نیم صبح ۲۲ بهمن به نیم متر رسید.

پروازهای آذربایجان غربی لغو شد

بارش برف در استان آذربایجان غربی نیز موجب لغو پروازهای فرودگاه ارومیه شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان با اشاره به اینکه باند فرودگاه ارومیه برای نشست‌وبرخاست هواپیما آماده است، گفت: یک پرواز ورودی به فرودگاه ارومیه طی روز جاری از مقصد تهران به علت شرایط جوی فرودگاه مبدأ کنسل شده است.

محمدعلی نائل قراملکی افزود: پرواز دیشب استانبول نیز به دلیل شرایط جوی در فرودگاه تبریز نشست.

وی تأکید کرد: پروازهای بعدازظهر این فرودگاه در صورت مساعد بودن شرایط جوی طبق برنامه انجام می‌شود و در صورت تغییر شرایط به اطلاع مسافران می‌رسد.

مهاباد-بوکان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز از انسداد جاده مهاباد - بوکان (جاده برهان) به علت بارش برف و کولاک خبر داد.

ارسلان شکری روز سه‌شنبه افزود: کولاک شدیدی در محورهای جنوبی و شمالی آذربایجان غربی به‌ویژه مسیر مهاباد - بوکان گزارش‌شده که رانندگی در این محور را بسیار سخت کرده است.

وی اضافه کرد: این محور باهدف جلوگیری از بروز مشکل برای رانندگان و مسافران تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام‌شده است.

کولاک در اردبیل

اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد که به دلیل تداوم بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی تردد در آن‌ها با کندی و زنجیر چرخ امکان‌پذیر می‌باشد.

جاده‌های اردبیل - آستارا ؛ نیر - سراب و  خلخال - اسالم نیز که دیشب به علت برف سنگین و کولاک مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی‌شده و هم‌اکنون  تردد در آن‌ها از سر گرفته‌شده است.

هراز  بازگشایی شد

فرمانده ویژه پلیس‌راه شرق استان تهران نیز از بازگشایی محور هراز خبر داد و گفت: در حال حاضر تردد در جاده هراز و فیروزکوه جریان دارد و خودروهای برف‌روب  از شب گذشته برای بازگشایی مسیرهای برفی در حال فعالیت هستند.

سرهنگ سیاوش محبی درعین‌حال از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

جاده‌های زنجان مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان نیز اعلام کرد: هم‌اکنون ۶ جاده در این استان به دلیل کولاک شدید و بارش برف سنگین تا اطلاع بعدی و فروکش کردن کولاک مسدود شده است.

عبدالحسین علی‌اکبری روز سه‌شنبه افزود: در حال حاضر جاده‌های زنجان- طارم، زنجان- دندی، نیک پی - ماهنشان، زنجان - تهم - چورزق، ابهر - خدابنده، دندی - تخت سلیمان مسدود شده است.

البرز لغزنده است

کارشناس کنترل ترافیک پلیس‌راه البرز نیز از لغزندگی راه‌های این استان به دلیل بارش برف از شب گذشته خبر داد.

سروان مسعود خان جانی اظهار داشت: مسافران قبل از سفر در جاده کرج - چالوس از وضعیت راه مطلع و به دلیل بارش برف و یخبندان حتماً با تجهیزات کامل سفر کنند.

جاده‌های مازندران لغزنده است

 فرمانده پلیس‌راه استان مازندران نیز با اشاره به برف‌گیر بودن جاده‌های استان گفت: در حال حاضر تمامی مسیرهای منتهی به این استان باز و تردد در جاده‌ها روان است.

سرهنگ علیرضا قدمی افزود : هم‌اکنون جاده‌های مازندران ازجمله هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر که بخش بیشتری از این مسیرها در ارتفاعات قرار دارند پوشیده از برف می‌باشد و در برخی مناطق نیز با مه خفیف همراه است  .

وی ادامه داد : بارش برف و لغزندگی جاده‌های مازندران باعث شده که در حال حاضر تردد خودروها در این جاده‌ها اندک باشد.

ایلام با بارش برف روبروست

بنا بر گزارش‌های رسیده از صبح امروز سه‌شنبه محورهای ارتباطی جنوب استان ایلام نیز شاهد بارش شدید برف است.

بارش شدید برف محورهای آبدانان، دره شهر و آبدانان-میمه هم‌اکنون ادامه دارد.  لذا بنا بر توصیه کارشناسان راه رانندگانی که قصد تردد از مسیرهای یادشده دارند، زنجیر چرخ الزامی است.

آخرین وضعیت راه‌های کشور روز ۲۲ بهمن

بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی هم‌اکنون شاهد بارش برف در اکثر محورهای استان‌های اردبیل، مازندران، آذربایجان شرقی، گیلان، لرستان، قزوین، محورهای آزادشهر-شاهرود و توسکستان- شاهرود استان گلستان، محورهای شهمیرزاد-کیاسر، سمنان-دامغان و شاهرود-آزادشهر استان سمنان، محورهای درگز-قوچان، کلات-مشهد و سرخس-مشهد استان خراسان رضوی، محور جیرفت-دهبکری استان کرمان، محورهای همدان-ملایر، همدان-بروجرد و همدان-نهاوند استان همدان هستیم.

گفتنی است بر اساس گزارش پلیس بارش باران نیز در اکثر محورهای استان گلستان، محور کناره استان مازندران مشاهده می‌شود.

همچنین براساس گزارش‌های دریافتی در اکثر محورهای استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی، محور نهاوند – بروجرد استان همدان، محور کوهرنگ – مسجد سلیمان استان چهارمحال و بختیاری شاهد وقوع کولاک هستیم.

گفتنی است  تردد در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان، محور توسکستان- شاهرود استان گلستان، محور کوهرنگ – مسجد سلیمان استان چهارمحال و بختیاری، محور درگز – قوچان استان خراسان رضوی، محورهای خرم آباد-کوهدشت، بروجرد-اراک استان لرستان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.