خانواده‌های لیبیایی فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" و امارات را به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی در آمریکا دادگاهی می‌کنند.

شکایت خانواده‌های لیبیایی از حفتر و امارات به اتهام "جنایات جنگی"

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، این خانواده‌ها کسانی که از بستگانشان کسی در درگیری‌های لیبی کشته یا زخمی شده است، برای طرح شکایت علیه خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و امارات به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی و نقض حقوق بشر به دادگاه ایالتی در واشنگتن متوسل شدند.

دفتر حقوقی "Transnational Business Attorneys Group" (گروه دادستان‌های تجاری بین کشوری) به نام شش خانواده لیبیایی بیانیه صادر کرده و در آن آورده است، شاکیان پرونده، نقض حقوق بشر و عملیات قتل و شکنجه را که متهمان در آنها دست دارند، مطرح کرده‌اند. آنها خواهان جبران غرامت مالی به ارزش یک میلیارد دلار هستند.

در این بیانیه آمده است،‌ حفتر به انجام جنایت‌ها و مشخصا شکنجه تشویق کرده و خود در آن دست داشته است و این اقدام یک جنایت جنگی است و این رفتار غیرانسانی نقض کنوانسیون چهارم ژنو، منشور سازمان ملل، اعلامیه جهانی حقوق بشر و قانون اساسی ایالات متحده است.

اما در ارتباط با امارات، در این بیانیه آمده است که خانواده‌های لیبیایی به دلیل حمایت مالی و نظامی امارات از حفتر، علیه این کشور  اقامه دعوی کردند و ابوظبی را شریک جنایت‌های جنگی در لیبی دانستند.

نیروهای حفتر به شکل روزنامه آتش‌بس را در مخالفت با کنفرانس برلین نقض می‌کنند که در بندهای بیانیه پایانی آن پایبندی به آتش‌بس و بازگشت به روند سیاسی برای حل درگیری‌ها تصریح شده است.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل حمله به طرابلس را به منظور کنترل بر آن آغاز کرده‌اند و با دولت وفاق ملی بر سر مشروعیت و به دست گرفتن قدرت کشور درگیر هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.