معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:نخستین ماراتون استارتاپی ملی زعفران با رویکرد سلامت در تربت حیدریه برگزار شد.

نخستین ماراتون استارتاپی ملی زعفران با رویکرد سلامت در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: آئین اختتامیه چهارمین رویداد استارتاپی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در قالب این ماراتون با معرفی تیمهای برتر به کار خود پایان داد.

 حسن اژدری افزود: در این استارتاپ 120 ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شد و نهایتا 16تیم موفق به حضور در مرحله پایانی شدند.

وی گفت: در پایان، ایده کیت تشخیص اصالت زعفران به سرپرستی مهندس زارعی و ایده پک ضدجوش و روشن کننده پوست به سرپرستی سحر رضوانی اول مشترک شدند.

 اژدری افزود: ایده های قرص جوشان کاهنده تب اطفال از تیم دانش آموزی به سرپرستی مهدیه مهدی پور و زخم پوش هیدروsf به سرپرستی امیر بصیری دوم شدند.

وی گفت: دو ایده pms drug به سرپرستی اسما رحیمی و درمان زخمهای دیابتی با استفاده از نانو ذرات زعفران به سرپرستی علیرضا رامندی هم موفق به کسب عنوان سوم رویداد شدند.

وی زعفران را یک گیاه با ارزش فراوان در حوزه تولیدات دارویی و سلامت اعلام کرد و افزود: رسالت دانشگاه، پرداختن علمی به مقوله زعفران به عنوان محصول استراتژیک منطقه است و این رویداد یک گام بلند در راستای این هدف بود.

این رویداد علمی چهارمین استارت آپ دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و اولین استارتاپ ملی زعفران در کشور به شمار می رود.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.