نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس با بیان اینکه جامعه آشوریان مدیون شهید سردار سلیمانی هستند، گفت: با تلاش‌های شهید سلیمانی بیش از ۳۰ هزار نفر از آشوریان عراق از حمله داعش جان سالم به سر بردند و تلاش‌های شهید سلیمانی در سوریه نیز باعث شد تا ۲۲۵ نفر از آشوریان که در اسارت داعش بودند، آزاد شوند.

جامعه آشوریان جهان مدیون شهید سردار سلیمانی است

قدس آنلاین: یوناتن بت‌کلیا نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تبریک و تسلیت اربعین شهادت شهید سلیمانی و همراهانش، گفت: جامعه آشوریان مدیون شهید سلیمانی است، چرا که شهید سلیمانی تلاش‌های زیادی را برای آزادی آشوریان در سوریه داشت.

وی افزود: حدود ۳۰۰ نفر از آشوریان در سوریه اسیر داعشیان بودند که ۷۵ نفر آنها توسط داعش به شهادت رسیدند و نهایتاً با اقدامات فراموش نشدنی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۲۲۵ نفر باقی‌مانده از دست تروریست‌های داعشی آزاد شدند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس، اظهار داشت: در عراق نیز زمانی که داعش به سمت اربیل حمله‌ور شده بود در اربیل شهرکی وجود دارد که بیش از ۳۰ هزار نفر آشوری در آن زندگی می‌کنند. در حالی که داعش دو ساعت تا اربیل فاصله داشت  حضور سردار سلیمانی باعث شد تا داعشی‌ها عقب رانده شوند و این ۳۰ هزار نفر نجات پیدا کردند.

بتکلیا خاطرنشان کرد: در زمانی که ۳۰۰ نفر از آشوریان سوریه در اسارت داعش بودند من با سردار سلیمانی دیداری داشتم و از ایشان خواستم تا به آشوریان سوریه کمک کنند که با تلاش‌های ایشان ۲۲۵ نفر از آشوریان که در اسارت داعش بودند آزاد شدند و ۷۵ نفر دیگر آنها پیش از آن توسط داعش به شهادت رسیده بودند.

وی در پایان گفت: اگر چه امروز جسم سردار سلیمانی در میان ما نیست  اما روح وی در کالبد بسیاری از رزمندگان جبهه مقاومت در منطقه وجود دارد و  این گونه نیست که با شهادت سردار سلیمانی آمریکا آسایش داشته باشد. 

انتهای پیام/َ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.