خراسان شمالی- مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی از صدور الکترونیکی ۱۵ هزار نسخه در استان در سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در استان در ماه ۶۰ هزار برگ کاغذ صرفه جویی می شود.

۱۵ هزار نسخه الکترونیکی در خراسان شمالی صادر شد

محسن رعنائی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از مجموع ۶۳۱ هزار بیمه شده استان، ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۱۰۲ هزار بیمه شده سلامت همگانی، ۵۷ هزار نفر کارمندی و ۲۵ هزار نفر بیمه سایر اقشار هستند.

وی افزود: طبق آخرین آمار دو میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده در استان به پزشکان متخصص این استان مراجعه کرده اند که بدون احتساب مراجعه به پزشکان خانواده و عمومی هر بیمه شده به طور میانگین سه بار در سال به پزشک متخصص مراجعه می کند.

وی سالمندان، بیماران سخت درمان، بیماران خاص، کودکان و زنان باردار را بیشترین مراجعه به پزشکان متخصص ذکر کرد.

رعنائی با بیان اینکه بیمه سلامت در سال جاری هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی استان هزینه کرده است افزود: در بحث درمان ماهانه ۱۱۰ میلیارد ریال و در حوزه روستایی برای خدمات پزشکی و درمانی نیز ماهانه  ۶۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: اکنون ۴هزار نفر در این استان در طرح ارزیابی وسع ثبت نام کرده اند که این طرح با کمک وزارت رفاه انجام می شود و طبق برنامه ششم توسعه افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستند باید تحت طرح ارزیابی وسع قرار گیرند.

رعنائی افزود: بر این اساس، طرح ارزیابی وسع برای افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند و افرادی که بیمه رایگان دارند و برای تمدید و یا صدور دفترچه بیمه مراجعه می کنند، توان مالی آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: افرادی که از توان مالی بالایی برخوردار هستند باید حق بیمه خود را به طور کامل و افرادی که از لحاظ مالی در سطح متوسط قرار دارد، نیمی از حق بیمه را پرداخت کنند و بیمه شدگانی که از توان مالی برخودار نیستند، حق بیمه آن ها به طور کامل از سوی دولت پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.