پیام دبیر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری جشنواره منتشر شد.

پیام دبیر سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، شاهین فرهت، دبیر جشنواره در پیامی برای سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر نوشته است:

«موسیقی پیوستگی عمیق احساسی با زندگی هر فرد دارد و آن را نیرو می‌بخشد. سرزمین پهناور ایران از موسیقی‌های مختلف تشکیل شده است. موسیقی نواحی، نمایشگر احساسات عمیق مردم این سرزمین است و از طرف دیگر موسیقی ردیف دستگاهی یا موسیقی شهری با نظم مشخص آن، نشان‌دهنده‌ی گسترش ملودی‌های دل‌انگیز و احساسات پاک ایرانیان است. با ایجاد مراکز آکادمیک موسیقی، شناخت آهنگسازان بزرگ نیز فراهم شده است و در نتیجه قدرت خلاقیت و درک جوانان ایران را بالا برده است.

رویدادها و جشنواره‌های موسیقی از جمله جشنواره موسیقی فجر فرصتی است تا شناختی از وضعیت موسیقی و ظرفیت‌های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان فراهم شود و گونه های مختلف موسیقی متناسب با سلایق متنوع کنار هم ارائه شود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و حضور گروه‌هایی در انواع موسیقی بیانگر بالندگی و پویایی موسیقی است که در متن جامعه امروز ما جریان دارد و ضرورت دارد با شناخت نیازها و توانمندی های آن به آینده موسیقی ایران بیندیشیم.

هیات انتخاب آثار و گروه‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با تشکیل ۱۷ جلسه و با نگاه کارشناسی، تخصصی و جامع به موسیقی و جشنواره، گروه‌هایی را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد. از همراهی این عزیزان سپاسگزارم و از تلاش همکاران عزیز ستاد جشنواره قدردانی می کنم. یاد هنرمندانی که امروز نیستند اما در دل‌های ما جای دارند، گرامی باد.»

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.