خراسان شمالی-​سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در بارشهای ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۲۷۴کیلومتر راه ارتباطی استان در محورهای اصلی و روستایی برف روبی شده است.

بیش از ۴۲۰۰کیلومترراه اصلی وروستایی در خراسان شمالی برفروبی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار داشت: ۳هزارو ۸۴۰ کیلومتردر محورهای اصلی و۴۳۴کیلومتردر محورهای روستایی استان برف روبی شده است و در این مدت۱۸۳۵تن شن و نمک در سطح جاده های اصلی و روستایی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: در عملیات برف روبی در محورهای روستایی استان۱۶ راهدار و در محورهای اصلی استان ۱۲۴ راهدار مشغول خدمت بوده اند ودر بارشهای اخیر تعداد ۱۰۷ دستگاه ناوگان راهداری بکار گرفته شده که از این تعداد ۹۳دستگاه در محورهای اصلی و ۱۴دستگاه در محورهای روستایی گزارش شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در طرح زمستانه سالجاری، ۲۶۸ نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ اکیپ  راهداری به مسافران خدمات می دهند و حافظ راه های استان هستند واستان دارای ۲۱گردنه، ۲۱ راهدارخانه و ۲۶ سوله شن ونمک است.

لازم بذکر است در حال حاضر کلیه راههای شریانی واصلی استان بازو تردد در آن بارعایت نکات ایمنی امکانپذیر است و محور بجنورد به حصار حسینی ( گردنه بیو )- حوزه شهرستان راز و جرگلان به علت یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها تردد فعلا با زنجیر چرخ امکان پذیر بوده وباتوجه به بارش همزمان برف وکولاک دراغلب  مناطق استان ازعصر دیروز تانیمه شب مسیرهای روستایی طی روز جاری برفروبی وبازگشایی می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.