احمدی افزادی در دیدار با رئیس دانشگاه فنی حرفه ای همکاری این مرکز آموزش تخصصی با شبکه آموزش را گامی موثر در تبلور دانایی به توانایی خواند.

گامی در جهت تبدیل دانایی به توانایی

به گزارش قدس آنلاین، در نشست مشترک مدیران این شبکه با مسئولان دانشگاه فنی حرفه ای تفاهم نامه همکاری میان این دو مرکز آموزش تخصصی منعقد شد .مسعود احمدی افزادی در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های تلویزیون پس از تاکیدات ریاست سازمان در راستای مهارت آموزی تاکید کرد: شبکه آموزش با شعار عدالت آموزشی به جمع شبکه های سیما پیوست. اما پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مهارت آموزی معاونت سیما به شبکه هفت سیما ماموریت داد تا آموزش مهارت های کاربردی را در راس برنامه ها قرار دهد.

وی مهارت را از مهم ترین ارکان جوامع صنعتی خواند و افزود: دانایی صرف در دنیای امروز جایگاهی ندارد. آنچه در امروزه بشریت به آن ارزش می گذارند دانایی منتج به توانایی است

احمدی افزادی در ادامه با اشاره به عملکرد شبکه آموزش در مسابقات مهارت کازان اضافه کرد: پوشش این مسابقات به صورت زنده مسئولان کشور را نسبت به ضرورت مهارت اموزی حساس تر کرد.

وی ادامه داد: در مسابقات کازان میزان ضعف کشور در این حوزه و سرمایه گذاری کشورهای دیگر کاملا مشهود بود. متاسفانه ما مهارت را جدی نگرفته ایم در حالی که در دنیا مهارت حتی به عنوان یک سرگرمی هم آموزش داده می شود. یعنی حرکت از میل به نیاز تعریف می شود. ابتدا میل مهارت آموزی را در نسل جوان تقویت می کنند و براساس این میل نیاز جامعه تعریف می شود.

وی برگزاری جشنواره ملی مهارت را گام نخست در سازماندهی تمام نهادها، سازمان ها و وزارت خانه های مرتبط با تولید مهارت آموزی دانست و ادامه داد: در گام بعدی باید برای جشنواره های منطقه ای، کشورهای اسلامی و حتی اعضاء اکو سرمایه گذاری کرد.

احمدی افزادی همچنین راه اندازی بازار مهارت را شیوه ای مطمئن در بالا بردن تولید ناخالص ملی دانست و گفت: شما به عنوان یکی از مراکز آموزش مهارت باید پیوست رسانه ای داشته باشید. این به این معناست که تمام اساتید و دانشجویانتان باید بتوانند در کنار تولید مهارت آن را به تصویر درآورده وبا بهره گیری از رسانه های متعدد این آموزش ها را هم رسانی کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا همبستگی شبکه آموزش و دانشگاه فنی حرفه ای فصلی جدید در تولید مهارت ورزی را رقم زند.

در ادامه ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی حرفه ای وجوه مشترک این دانشگاه و شبکه آموزش را برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه سیستم آموزش ما در دوران پایه اشکالات فراوانی دارد. آموزش مهارت باید از دوران مدرسه آغاز شود و والدین و دانش آموزان باید به ضرورت مهارت آموزی واقف شده و این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

وی مبنای زندگی هر فرد در بزرگ سالی را اشتغال خواند و گفت: متاسفانه نظام آموزشی ما برای چنین ضرورتی هیچ گونه تمهیدی در نظر نگرفته است.

صالحی همراهی سازمان ها و نهادهای مرتبط در امر مهارت آموزی را یک ضرورت خواند و از شبکه آموزش خواست تا تمامی امکانات خود را در جهت فرهنگ سازی این ضرورت قرن قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.