سخنگوی دولت گفت: تعداد روستاهایی که برق آنها در اثر بارش‌های اخیر برف قطع شده است کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که ۹۰ هزار روستا در اثر برف دچار مشکل شده بودند.

تکذیب شایعات درباره استعفای رئیس جمهور/ تلاش برای رفع مشکلات مردم درپی بارش سنگین برف

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه ۲۳ بهمن) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی دولت از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت:‌ در ابتدای این جلسه بحث راهپیمایی ۲۲ بهمن در کشور مطرح شد؛ الحمدالله با وجود سرمایی که در کشور وجود داشت اما حضور انبوه مردم، ایران را گرم کرد. 

وی افزود:‌ هیأت دولت از حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته ۲۲ بهمن تقدیر می‌کند. ضمن اینکه از همه افرادی که در این رپاهیمیی حضور پیدا کردند سپاسگزاریم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: راهپیمایی سال جاری ۲۲ بهمن برای همه ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. این در حالی است که با وجود همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد شامل تحریم‌ها و جنگ اقتصادی علیه مردم اما مردم کماکان در صحنه حضور داشته و در اصول اساسی هم نظر هستند.  لذا این موضوع برای دولت فرصتی مغتنمی است. 

ربیعی خاطرنشان کرد: از مردمی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن با هر گرایش و سلایقی سپاسگذاریم چرا که آنها با وجود همه گلایه‌ها در این راهپیمایی شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به بارش برف سنگین در برخی نقاط کشور گفت: مشکلاتی که این بارش برای مردم به وجود آورده در جلسه هیأت دولت مطرح شد و این در حالی است که دولت تلاش‌های زیادی کرد تا راه‌های مواصلاتی واصلی کشور باز شود. و عمده این مسیرها هم قابل تردد است و فقط چند مسیر مانده است. 

سخنگوی دولت گفت: الحمدالله با کارهای صورت گرفته گاز در روستاهای مناطق برفگیر قطع نشده و منازل مردم گرم است. این در حالی است که ما در برق مشکل داشتیم اما با تامین اعتبار صورت گرفته و با اعزام تعدادی نیرو به استان‌های مختلف وزارت نیرو عملا سعی خواهد کرد مشکلات را برطرف کند.

ربیعی گفت: تعداد روستاهایی که برق آنها در اثر بارش‌های اخیر برف قطع شده است کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که ۹۰ هزار روستا در اثر برف دچار مشکل شده بودند. اما با توجه به گزارش امروز وزیر نیرو امیدواریم امروز مشکل برق این روستاها حل شود ضمن اینکه مشکلات جاده‌ای هم حل خواهد شد.

وی افزود: با اقداماتی که دولت در حال سامان است امیدواریم مشکلات مردم در اثر برف اخیر رفع شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه به مردم توصیه می‌کنیم با توجه به بروز مشکلات برف در جاده‌های کشور مسافرت نکنند افزود:‌ این برف منجر به بسته شدن برخی جاده‌های اصلی کشور شده بود. این در حالی است که برخی مردم از جاده‌های فرعی تردد می‌کنند و این اصرار برای عبور ومرور کمی مشکلات را زیاد کرده است لذا به آنها می‌گویم به توصیه دستگاه‌های اجرایی عمل کنند.

ربیعی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های فروردین در جلسه امروز هیأت دولت گفت: در این جلسه این موضوع بحث و تبادل نظر شد و به زودی اسامی استان‌هایی که احتمال بارش در اولین ماه سال وجود دارد را اعلام خواهند کرد. بر همین اساس هم باید پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: پیش‌بینی‌های سه ماهه با ۷۰ درصد تقریب وجود دارد. این در حالی است که برخی استان‌ها ممکن است در اثر بارش‌های فروردین ماه دچار مشکل شوند لذا رئیس‌جمهور امروز به وزیر نیرو تاکید کردند مشکلات را رفع کنند. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: وزیر نیرو در جلسه امروز هیأت دولت درباره رها سازی آب‌های پشت سدها نیز توضیحاتی دادند تا استان‌هایی که در اثر بارش‌های فروردین ماه دچار مشکل خواهند شد معضلی را نداشته و غافلگیر  نشویم.

ربیعی گفت: مردم باید به توصیه‌های سازمان هواشناسی و اخطارهای پلیس راه توجه کنند و وقتی به مردم تاکید می‌کنند که مسافرت نکرده و تردد نکنند مردم هم باید به این توصیه توجه کنند.

وی تصریح کرد: وقتی مردم در جاده‌های برفگیر گیر کرده و تردد آنها عملا قفل می‌شود مردم محلی هم دچار مشکل شده و تردد آنها هم قفل خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره مصوبات امروز هیأت دولت گفت:‌ پیش از این مصوبه‌ای درباره ایثارگران داشتیم که آنها می‌توانستند از صندوق توسعه ملی وام بگیرند و این صندوق هم مکلف بود ۱۵ درصد از منابع خود را به ایثارگران بدهند. لذا چون این مصوبه ابهام داشت و شخصیت حقیقی و حقوقی ایثارگران در آن تمایز نداشت تصمیم خوبی به پیشنهاد بنیاد شهید اتخاذ شد. به طوری که شرکت‌هایی که ۵۰ درصد از سهام آنها متعلق به ایثارگران است بتوانند مشمول این تسهیلات شوند. به شرطی که تا پایان دوره بازپرداخت سهم آنها کمتر از ۵۰ درصد نشود، از تفسیری که می‌توانست منجر به آن شود که این مصوبه شامل حال ایثارگران شده و شامل شرکت نشود اصلاحات لازم صورت گرفته و تعمیم پیدا کرد تا ظرفیت لازم ایجاد شده و ایثارگران بتوانند از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

ربیعی گفت: امروز در جلسه هیأت دولت تصمیم دیگری درباره فوق‌العاده جذب کارکنان ثابت و رسمی شهرداری انجام شد به طوری که به این فوق‌العاده جذب افزوده شود که برای کارکنان شهرداری حائز اهمیت بود.

وی افزود:در جلسه امروز هیأت دولت اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی اصلاح شد. به طوری که رشته‌های حسابداری و حسابرسی هم به این جامعه افزوده شده و پروانه کار حرفه‌ای هم برای آنها صادر خواهد شد. لذا پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در رشته‌هایی که مربوط به این جامعه و بازار بودند بتوانند بازار کار جدیدی پیدا کنند.

سخنگوی دولت درباره شایعه استعفای رئیس جمهوراظهار کرد: قبلا نوشته ام که تا ۱۲مرداد۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد. ازین پس هم هر شایعه ای درباره استعفای رئیس جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.