مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: کاندیدهای تایید صلاحیت شده با رعایت اخلاق و قانون مداری تبلیغات خود را از ساعت ۸صبح روز پنج شنبه ۲۴بهمن آغاز خواهند کرد.

آغاز تبلیغات انتخابات از روز پنج شنبه/مشکل اعضای علی البدل شوراهای اسلامی برطرف شد

محمد کمال سروی ها در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در مورد حضور اعضای علی البدل شورای های اسلامی در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی  ابهامات قانونی  وجود داشت.

وی تصریح کرد: از این رو شورای نگهبان در جلسه ای با وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ، اسامی و لیست تمام اعضای شورای علی البدل در سطح کشور را دریافت و با لیست افراد ثبت نامی در انتخابات پیش رو  انطباق داد.

سروی ها افزود: شورای نگهبان در نهایت  به  این جمع بندی رسید که این دسته از افراد در این دوره از انتخابات می توانند حضور داشته باشند اما برای دوره های بعدی قانون به صورت صریح و مشخص این موضوع را باید تعیین تکلیف کند که ایا نیاز به استعفای این دسته از افراد از شورای اسلامی برای حضور در انتخابات مجلس است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت:  از این رو افرادی که به این دلیل قبلا رد صلاحیت شده بودند، تایید صلاحیت شدند و مانعی برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ندارند که در شهر مقدس مشهد ۴نفر دارای این شرایط بودند که مشکل آنها برطرف شد.

سروی ها افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱۱۴نفر در خراسان رضوی ثبت نام کردند که ۶۲۸نفر از آنها تایید صلاحیت ، ۲۲۳نفر رد صلاحیت ، ۲۳۰نفر عدم احراز صلاحیت و ۳۳نفر نیز انصراف دادند .

وی با بیان اینکه صلاحیت افراد حتی در زمان تبلیغات انتخابات و حتی پس از پایان فرآیند رای گیری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت،  ادامه داد: کاندیدها با رعایت اخلاق و قانون مداری تبلیغات خود را از ساعت ۸صبح روز پنج شنبه ۲۴بهمن آغاز خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.