تیم والیبال پیام خراسان که فصل پیش از نظر امتیاز جایگاه سوم را در بین ۱۳ تیم لیگ برتر به خود اختصاص داد اکنون در رتبه دهم جدول قرار گرفته و با مشکلات مختلف دست به گریبان است بطوریکه زنگ هشدار برای این تیم به صدا در آمده است.

آژیر قرمز در اردوگاه تیم والیبال پیام خراسان

به گزارش قدس آنلاین، تیم والیبال پیام که فصل پیش را با مربیگری جبار قوچان نژاد که اینک ریاست هیات والیبال استان را عهده‌دار است، آغاز نمود دچار مشکلاتی از جمله طلب بازیکنان و همچنین نوع مجوز فعالیت باشگاه و برخی اختلافات داخلی شده که والیبال دوستان استان را نگران کرده است.

اواخر تیرماه امسال اکبر خداوردی که پیش از این مدت چهار سال هدایت تیم شهروند اراک را در لیگ برتر بر عهده داشت به عنوان سرمربی این فصل تیم پیام انتخاب و تمرینات این تیم هم از اواخر شهریور ماه آغاز شد.

با آغاز فصل امسال لیگ برتر والیبال، تیم پیام در نخستین بازی خود روز هشتم آبان به مصاف تیم شهرداری ورامین رفت و بازی را واگذار کرد. این تیم تاکنون از ۱۳ بازی با ۱۰ باخت و سه برد و کسب ۱۱ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار گرفته است.

مافیای والیبال استان نمی‌خواهد موفق شویم

مالک و مدیرعامل باشگاه پیام خراسان در باره نتایج ضعیف این تیم گفت: ما مافیای والیبال استان را کنار گذاشته‌ایم، به همین دلیل آنها با سنگ‌اندازی و اشکال تراشی نمی‌خواهند تیم ما موفق شود. در برخی بازیها افراد خود را به سالن ورزشی می‌آورند تا اسم آنها را فریاد بزنند.

علی شیخ الاسلامی با بیان اینکه برای ثبت قرارداد یک بازیکن باید بارها رفت و آمد کنیم افزود: در این شهر بزرگ حمایت‌ها چنان که باید و شاید از نماینده والیبال استان انجام نمی‌شود و تیم ما تاکنون فقط از حمایت لفظی و معنوی مدیرکل ورزش و جوانان، مدیر تربیت بدنی شهرداری مشهد و یکی از اعضای شورای شهر بهره‌مند شده است.

وی ادامه داد: پارسال شهرداری مشهد دستکم ۳۰ میلیارد ریال برای تیم هزینه کرد ولی امسال ۱۰ میلیارد ریال به تیم ما کمک کرده است که از این مبلغ چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بدهی یک بازیکن را پرداخت کردیم و هزینه‌های جانبی و مسافرت‌های تیم هم برای مسابقات لیگ در جای خود باقی است.

تنها تیم خصوصی کشور هستیم

شیخ الاسلامی گفت: تنها تیم خصوصی والیبال ایران هستیم و به هیچ کارخانه و جایی وابسته نیستیم. برخی بدهی ناخواسته از پارسال بر عهده ما افتاده است.

وی افزود: یکی از موسسات فرهنگی قرارداد ۴۰ میلیارد ریالی با ما داشت که به علت مشکلاتی که برای آن ایجاد شد به تعهدات خود عمل نکرد و هزینه های دیگری هم از کادر فنی پارسال باقی مانده است.  

وی ادامه داد: ابتدای فصل، تیم خوبی راه‌اندازی کردیم اما شهرداری مشهد مثل پارسال نمی‌تواند کمک کند. در حالی که تیم شهرداری ورامین ۱۵۰ میلیارد ریال برای تیم خود هزینه کرده و شهرداری های ارومیه و گنبد هم کمک‌های خوبی به تیم‌های خود کرده‌اند، شهرداری مشهد با وجود توان و ظرفیت بسیاری که در این شهرستان وجود دارد ۱۰ میلیارد ریال به تیم ما کمک کرده است.

مدیرعامل باشگاه پیام خراسان با اشاره به نتایج این فصل والیبال استان گفت: ابتدای فصل نتایج راضی کننده نبود. همچنین  نتوانستیم پرداختی‌ها را به خوبی انجام دهیم و برخی بازیکنان جدا شدند، سرمربی تیم هم جوان و باانگیزه است اما وقتی مشکلات را دید بعد از هفته یازدهم تیم را ترک کرد اما با همه مشکلات هدف نخست ما این است که بتوانیم تیم را حفظ کنیم و جزو هشت تیم اول باشیم تا به پلی آف راه پیدا کنیم.

وی افزود: تیم ما با ۶ بازیکن جوان بومی در لیگ حضور دارد. محمدرضا بیگ، علی حاجی پور، فرزاد یگانه، سینا هادیون و امیرحسین ناوی بازیکنان بومی و جوان مشهدی هستند که در تیم بزرگسالان ما بازی می‌کنند.

شیخ الاسلامی ادامه داد: ۴۰ تا ۵۰ درصد پرداختی‌های بازیکنان بومی خود را انجام داده‌ایم و به دنبال برگرداندن حامد صدیقی و وحید والی هستیم تا بعد از آن بتوانیم سرمربی تیم را نیز برگردانیم.

حاشیه سازی برای تیم

وی با بیان اینکه مشکلات تیم پیام در داخل استان بیشتر از خارج آن است گفت: در شهر خود آرامش نداریم و برخی نیز در بیرون سالن حاشیه سازی می‌کنند.

وی افزود: کانال هیات والیبال هم یک خبر از موفقیت تیم نوجوانان و جوانان منتشر نکرد اما شکست های تیم والیبال پیام را به خوبی پوشش می‌دهد. چند روز قبل هم سه نفر به دفتر کار من آمدند که یکی از آنها با قمه حمله کرد و تنها خواسته آنها این بود که من در والیبال نباشم لذا مشخص است این افراد از کجا هستند و خط می‌گیرند و حاشیه سازی می‌کنند.

مشکل از سوء مدیریت و عدم صداقت است

رییس هیات والیبال خراسان رضوی هم در این باره گفت: ۲۷ آبان هیات جدید انتخاب شد که مصادف با تعطیلات دو ماهه لیگ برتر والیبال شد و لیگ برتر از ۲۹ آبان تا دوم بهمن به خاطر اردوهای تیم ملی تعطیل شد.

جبار قوچان نژاد با بیان اینکه هیات جدید آنچه در توان داشته است برای تیم والیبال انجام می‌دهد افزود: سالن ورزشی مهران را به صورت رایگان در اختیار تیم نوجوانان، جوانان و بزرگسالان پیام قرار داده‌ایم در حالی که گرفتن اجاره بها از تیم‌ها یک کار معمولی است.

وی ادامه داد: با اینکه بخش خصوصی و تیم‌های حرفه‌ای به هیات‌ها مربوط نمی‌شود از هیچ فرصت و همراهی مضایقه نکرده‌ایم تا بهانه و فرصت‌طلبی برای کسی ایجاد نشود.

وی گفت: باید ببینیم آیا مشکلات تیم پیام مربوط به دو سه ماه و هیات جدید والیبال استان است یا قبل از این هم بوده است. نباید با عدم صداقت، سوء مدیریت هایی که در تیم والیبال پیام وجود دارد فرافکنی شود.

نابود کنندگان فوتبال و والیبال

قوچان نژاد با بیان اینکه پارسال تیم پیام بدون هیچ امکاناتی سوم شد افزود: این جایگاه به خاطر مدیریت، صداقت و معرفتی که وجود داشت به دست آمد. اما امسال اوضاع تیم پیام وخیم و مشکلات زیاد شده است. اینکه هفته گذشته بین سرپرست و مربی دعوا شد و بازیکنان قصد بازی نداشتند و با وساطت به میدان رفتند مربوط به مسائل داخلی و مدیریتی تیم است.

وی ادامه داد: حق الزحمه داور، کادر پزشکی، حراست و بقیه باید در هر بازی توسط تیم میزبان پرداخت شود اما این مبالغ چندین بازی است که پرداخت نشده است. چند بازیکن غیربومی هم گرفتند اما به دلیل همین مشکلات درونی و مدیریتی که در این تیم وجود دارد تیم را رها کردند، سرمربی تیم پیام هم آنها را ترک کرده است.

وی گفت: کسانی که با سوء مدیریت خود تیم فوتبال پیام را نابود کردند تیم والیبال استان را هم نابود می‌کنند. نباید رو به جلو فرار کرد و تقصیر را به گردن دیگران انداخت. همیشه همه تیم‌ها چالش و نقصان دارند اما با مدیریت درست مشکلات خود را حل می‌کنند.

بخش خصوصی معنای خاص خود را دارد

رییس هیات والیبال خراسان رضوی با بیان اینکه تیم خصوصی وقتی معنا پیدا می‌کند که دستکم سه چهارم هزینه‌ها را فرد و بقیه را دیگران کمک کنند افزود: اینکه در تیمداری به دنبال برداشت و نفع شخصی باشیم و از جیب خود هزینه نکنیم بخش خصوصی نیست. اگر یک تیم تعهدات و مدیریت خوبی داشته باشد کسی دیگر از بیرون نمی‌تواند تاثیر گذار باشد.

قوچان نژاد ادامه داد: پارسال تا نیم فصل نخست یک ریال هم پرداختی به بازیکنان تیم پیام نداشتیم و مشکلات مالی زیاد بود اما با این وجود کسی صحبتی به میان نیاورد و تیم با همان مشکلات به مقام سوم دست یافت. کسانی که مالک و مدیر امروز تیم هستند در اول فصل قول و وعده حامیان مالی مختلف و متعدد دادند اما هیچکدام به وقوع نپیوست.

وی گفت: نباید مشکلات یک تیم را با فرافکنی به دیگران نسبت داد.

تیم پیام خراسان با همه این مشکلات باید روز ۲۴ بهمن در تهران به دیدار تیم پیکان برود و روز ۲۷ بهمن هم با فولاد سیرجان در مشهد دیدار کند.   باید دید شرایط این تیم در بازی های آینده چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.