۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
کد خبر: 692358
با بیانیه گام دوم شعار ندهید

بیانیه گام دوم در حقیقت نشان دهنده راه آینده انقلاب برای دسترسی به مطلوب‌هاییست که بدون شک نیازمند تئوریزه شدن هستند.
رهبر معظم انقلاب این کار بزرگ را انجام داده و مشکل بسیاری از جلسات اتاق فکرها را که فورا از برنامه کلی و افق های میان مدت و طولانی مدت صحبت می کنند حل کرده اند. در واقع ایشان به شکل واقعی دست به یک ایده پردازی کامل زده اند که می تواند الگوی تصمیم گیری واقع شود و خوشبختانه این مساله در عرصه های مختلف جامعه شناختی هم انجام شده است اما مساله این است که اکنون باید این چراغ راهنما که با فاصله در برابر ما قرار گرفته تبدیل به یک مقصد برنامه ریزی شده بشود که دستیابی به آن را ساده کند نه این که ما همچنان دور از این چراغ بایستیم و از آن سخن بگوییم
باید راه دستیابی به مطلوب بااستفاده از این چراغ را برنامه ریزی کنیم. ما نیازمند گام های عملی هستیم. در مجلس، در قوه قضاییه  در تمام شئون اداره جامعه، کسانی که وظیفه ای بر عهده دارند باید نسبت رفتارهای حکومتی و تصمیمات خود را با این بیانیه به روشنی بیان کرده و نتیجه و پیامد آن را متذکر شوند.
نمی شود دائم از این بیانیه سخن بگوییم و مثل گذشته رفتار کنیم. نمی شود هرکاری که می کنیم یک نام بیانیه دوم هم به آن ضمیمه کنیم و در بنرها و تبلیغات تلویزیونی از آن استفاده کنیم.
از نگاه من باید یک ستاد بررسی این مساله تشکیل شود. باید هرمدیری بگوید تصمیمات و اعمالش چه نسبتی با این بیانیه دارد.

بیانیه گام دوم تنها یک توصیه اخلاقی نیست، یک ارشاد صرف برای روزهای فراغت نیست. این بیانیه یک دستورالعمل از جانب رهبر انقلاب است که باید شکل عملی به خود بگیرد و در قوانین و دستورات اجرایی عملیاتی شود.
قوه مقننه بدون در نظر گرفت این بیانیه نباید قوانین جدید تصویب کند. قوانین قبلی باید در راستای این بیانیه اصلاح شده و پالایش شوند
مساله اصلی در برخورد با این بیانیه پرهیز از شعارزدگی است که متاسفانه برخی مدیران ما بعضا در این خصوص توانمندی بالایی دارند و هرچه کار انجام ندهند به جای در سخنرانی و فریاد زدن توانمند هستند.
بیانیه گام دوم تنها یک نوشته یا کتابچه برا قرار گرفتن در کتابخانه آنهم با جلد زیبا و طراحی گران قیمت نیست. این بیانیه باید در سینما و هنر هم رسوخ کند. تلویزیون ما باید برای مدیران خود کلاسهای متعدد برای ساخت و تولید برنامه بر اساس این بیانیه ترتیب بدهد. حتی سریالها باید بر این روش حرکت کنند . البته مسلم است که منظور این قلم شعارزدگی و صدور بیانیه های جدید نیست بلکه هدف آن است که سبک زندگی ما به سمت این بیانیه حرکت کند هم در در حوزه اقتصاد و سیاست و هم در حوزه رفتارهای اجتماعی در غیر این صورت ما برای دستیابی به نقطه مطلوب با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.