ماراتن تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز ۲۴بهمن همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز ماراتن تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تبلیغات انتخابات برای داوطلبانی است که اسامی آن‌ها منتشر شده و مجاز هستند که تبلیغات خود را تا ۲۴ساعت قبل از شروع انتخابات انجام دهند.
حسن جعفری افزود: پنج داوطلب مجلس خبرگان رهبری هم برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود را ضبط کرده‌اند که تبلیغات آنها به مدت ۲۵دقیقه در شبکه استانی پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه دغدغه‌ای در زمینه برگزاری انتخابات در استان وجود ندارد افزود: آمار شعب اخذ رای در مشهد نسبت به دوره گذشته ۳۸درصد افزایش یافته است.
جعفری تفاوت انتخابات امسال با دوره‌های قبل را استفاده از سامانه الکترونیکی در احراز هویت دانست که سبب جلوگیری از تخلفات خواهد شد.
به گفته وی، با به کارگیری این سامانه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی، تمام مراحل احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
بر اساس قانون انتخابات هزینه‌های خارج از عرف، هزینه برای خرید رأی، استفاده از امکانات دولتی، اموال، خودرو و جایگاه‌های دولتی از جمله تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود که تا پایان انتخابات رصد خواهد شد.
مدیران دستگاه‌های اداری نباید برای فردی از طریق استفاده از بیت المال و جایگاه‌های دولتی و اداری تبلیغات کنند و سه دستگاه نظارتی شامل هیات نظارت شورای نگهبان، هیات بازرسی انتخابات شهرستان و هیأت اجرایی به عنوان معتمدین مردم فعال هستند تا از چندین مسیر نظارت‌ها صورت گیرد و پوشش کامل نظارتی انجام شود.
مردم هم در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی می‌توانند موارد را به ستاد انتخابات و هیأت نظارت انتخابات گزارش دهند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.