رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به لحاظ تعداد فراوانی مسایل و مشکلات که به ستاد تسهیل استان احصا شده، ۲ درصد سرمایه در گردش، ۱۰ درصد بدهی‌ها، ۶۰ درصد تامین اجتماعی، ۹ درصد نظام مالیاتی و ۱۹ درصد مربوط به سایر دستگاه‌ها بوده است.

۶۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی خراسان رضوی  مرتبط با سازمان تامین اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مس‌فروش  در جلسه ستاد تسهیل استان خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۱۲ جلسه ستاد تسهیل در استان برگزار شده که طی آن ۲۱۴۶ پرونده بررسی شده و ۲۴۷۴ مورد مصوبه نیز به تصویب رسیده است. از این تعداد ۱۹۳۳ مورد اقدام شده و ۵۳۰ مورد در دست اقدام است. تعداد جلسات، مصوبات، مصوبات موثر و سبک کار جلسات ستاد تسهیل استان بسیار متفاوت با سایر استان‌هاست و این تعداد در ۱۰ ماه امسال با ۲ سال گذشته برابری می‌کند.

وی افزود: این تعداد مصوبات و جلسات ستاد تسهیل در ۱۰ ماهه امسال با دو سال گذشته استان برابری می‌کند.

مس‌فروش با اشاره به طرح‌های بهره‌برداری شده در ایام دهه فجر تصریح کرد: ۵۴ واحد صنعتی آماده افتتاح داشتیم که بخشی از آن در این ایام افتتاح شد و ۶ مورد هم کلنگ‌زنی در استان صورت گرفت که مجموعا ۹۰۶۴ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری داشت. امسال خراسان رضوی ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را تجربه خواهد کرد و ۴۵۰۰ شغل از قِبَل این سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: به لحاظ ترکیب گروه‌های شانزده‌گانه صنعتی، ۲۸ مورد از ۵۴ مورد در کانی غیرفلزی با ۲۶۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۸۰۰ نفر اشتغال، ۱۸ مورد در کانی فلزی با ۵۵۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۶۷۰ نفر اشتغال، ۶ واحد در صنایع غذایی و دارویی با ۳۵۷.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۳۴۹ نفر اشتغال و مابقی مربوط به در سایر گروه‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما برای ایام دهه فجر محور بردسکن کاشمر بود، عنوان کرد: همچنین از یک واحد نساجی با ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۵۰ نفر اشتغال بازدید شد. علاوه بر این آیین افتتاحیه واحد صنایع معدنی شرکت آسیا پی جو بینالود که شمش طلا تولید می‌کند و ۲۰۰ نفر اشتغال و ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه دارد، امروز انجام شد. آخرین مورد نیز طرح توسعه شرکت نیان الکترونیک بود که ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثابت، ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۱۵۰ نفر اشتغال دارد که این تعداد تا ۴۰۰ نفر نیز افزایش خواهد یافت. مجموع این بهره‌برداری‌ها ۴۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۶۰۰ نفر اشتغال به همراه دارد.

مس‌فروش گفت: همیشه حرف ما این بوده که استان در بسیاری از موارد تفویضی می‌خواهد تا کار مردم را راحت‌تر انجام دهد. در بسیاری از این موارد قبلا درخواست کرده بودیم که بخشی از اشکالات رفع شد و امیدواریم موارد دیگر نیز توسط وزیر رفع شود. تفویض اختیار به شورای معادن استانی برای گروه‌های ۴، ۵ و ۶ معدنی یکی از این موارد است.

واردات مواد اولیه نساجی بسیار دشوار شده است

در ادامه عبدالله یزدان‌بخش، رئیس کانونی عالی کارآفرینان استان خراسان رضوی، اظهار کرد: واردات مواد اولیه نساجی بسیار سخت شده و این دشواری از ۲۰ فروردین سال ۹۹ جدی‌تر خواهد شد. باید به گونه‌ای تسهیلات یا واردات انجام گیرد که پنبه و نخ به دست تولیدکننده برسد؛ در غیر این صورت مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

وی بیان کرد: در فولادسازی نیز قیمت مواد اولیه بسیار گران شده و در حال گران‌تر شدن است. فولاد مبارکه توقع دارد که پول خود را نقدی از قطعه‌ساز و خودروساز بگیرد که چنین کاری مشکل خواهد بود. نرخ تسهیلات گران نیز برای صنعت مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.