۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 692393

رئیس اداره آموزش و پرورش بردسکن گفت: از ۷۶۰ کلاس درس در این شهرستان گرمایش ۲۲۰ کلاس با شوفاژ، ۴۲۰ کلاس با بخاری گازی و ۱۲۰ کلاس با بخاری نفتی تامین می‌‏شود.

بخاری نفتی در ۱۲۰ کلاس درس بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، غلام‌حسین غفوری  عنوان کرد: از ۲۰۳ مدرسه حدود ۴۰ مدرسه تاکنون استانداردسازی شده و دارای پکیج و شوفاژ هستند و ۱۲۰ مدرسه نیز بخاری گازی و ۴۳ مدرسه بخاری نفتی دارند، با توجه به اینکه جمع‌آوری بخاری‌های نفتی به اعتبار زیادی نیاز دارد به همین دلیل جمع‌آوری آن‌ها سخت است.

وی در ادامه از وجود حدود ۴ تا ۵ مدرسه خشت و گلی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی دو سال اخیر در بخش عمرانی ۴۳ تفاهم‌نامه با خیران به امضا رسیده که شامل نمازخانه، کلاس درس، ساخت مدرسه، سالن ورزشی، خوابگاه دانش‌آموزی و سرویس‌های بهداشتی و حمام برای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی می‎شود. از این ۴۳ تفاهم‌نامه ۲۰ پروژه آغاز شده که شش پروژه به بهره‌برداری رسید و بقیه نیز تا مهر ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند و ۸۰ کلاس درس جدید نیز خواهیم داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش بردسکن افزود: خیران برای ساخت کلاس، نمازخانه و... حدود ۲۰ میلیارد تومان اهدا کردند، همچنین حدود ۱۲ پروژه نیمه کاره داریم که همه فعال هستند.

غفوری اظهار کرد: یکی از پروژه‎های نیمه تمام مربوط به استخر دانش‌آموزی بوده که از حدود ۷ سال قبل کلنگ آن زده شده و تاکنون فونداسیون اجرا و سوله به محل منتقل شده و برای به نتیجه رسیدن آن نیازمند حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان دیگر هستیم.

وی گفت: یکی از مشکلات و معضلات پیش رو که روز به روز هم حادتر می‎شود کمبود نیروی انسانی به خصوص در مقطع ابتدایی است به طوری که هر ساله هم‌زمان بیش از ۱۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند.

غفوری عنوان کرد: با توجه به اینکه جایگزین کردن برای این تعداد نیرویی که بازنشسته می‎شوند، بسیار محدود است و برای آینده بحران شدیدی خواهیم داشت اما در سال جاری با پیگیری‎های صورت گرفته تعداد ۴۰ نفر از بردسکن در کنکور ۹۸-۹۷ دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند با این وجود باز هم تا ۴ سال آینده نیاز به نیروی انسانی در بردسکن حادتر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن مطرح کرد: اکنون کمبود نیرو با ورودی‎های نهضت سواد آموزی، دعوت از بازنشستگان و چند پایه کردن کلاس‎های درس تا حدودی جبران شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.