نماهنگ عطر بصیرت، کاری از گروه سرود انصارالحجه است که با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به منظور بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید شد.

بیان دغدغه‌های امروز انقلاب با ابزار سرود

مهدیه قمری/

نماهنگ عطر بصیرت، کاری از گروه سرود انصارالحجه است که با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به منظور بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید شد.

شعر این نماهنگ را محمدجواد الهی‌پور سرود و سید حسین میرداماد نیز کارگردانی این اثر را بر عهده داشت. نماهنگ عطر بصیرت در مدت سه دقیقه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا روایتگر گوشه‌هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که توسط نوجوانان این گروه سرود اجرا شده و شور انقلابی را به مخاطبان منتقل می‌کند.

این کلیپ به دلیل ویژگی‌های بصری و محتوایی مورد توجه مردم قرار گرفت، شعر بازسازی شده با ملودی‌های جدید تلفیق و در فضایی از باغ دفاع مقدس خوانده شد.

بیان دغدغه‌های امروز انقلاب با ابزار سرود

محمدجواد الهی پور، شاعر معاصر، درباره تولید این نماهنگ گفت: رویکرد آستان قدس رضوی و مؤسسه آفرینش‌های هنری، بازسازی سرودهای انقلابی و تلفیق آن با ملودی‌های جدید است تا توسط هنرمندان نوجوان در گروه‌های سرود تولید شود. الهی پور توضیح داد: استفاده از این نوع نماهنگ‌ها معمول نیست، اما می‌تواند در معرفی اشعار به مخاطبان نقش مهمی ایفا کند.

این شاعر با اشاره به اینکه اشعار انقلابی در این نماهنگ بازسازی شده تا با ملودی‌ها هماهنگ شود، گفت: قوت اشعار یکی از دغدغه‌های ما بود، بنابراین اشعار از نظر محتوایی بازسازی شد و ارتقا پیدا کرد.

وی بیان دغدغه‌های امروز انقلاب را هدف تولید این نماهنگ‌ها عنوان کرد و افزود: می‌خواهیم بگوییم هنوز مردم دغدغه‌های انقلابی دارند و می‌خواهند این دغدغه‌ها را از طریق هنر و شعر به نسل‌های بعد از انقلاب منتقل کنند.

به گفته الهی پور این روزها توجه خاصی به تولید نماهنگ نمی‌شود یا اگر شده موسیقی، شعر و تصویر از کیفیت قابل توجهی برخوردار نبوده است.

او همچنین گفت: آستان قدس رضوی از کلیپ‌های بازسازی سرودهای انقلابی حمایت خوبی انجام داده است.

تولید نماهنگ نیاز به حمایت ارگان‌ها دارد

در بخش دیگر این گفت‌وگو کارگردان نماهنگ «عطر بصیرت» توضیح داد: این نماهنگ در باغ موزه دفاع مقدس تولید و تلاش شده مکان و دکور نماهنگ، متناسب با محتوای آن باشد.

سید حسین میرداماد با بیان اینکه این نماهنگ بخشی از باغ موزه دفاع مقدس را به مخاطبان معرفی کرده است، یادآوری کرد: تولید این‌گونه نماهنگ‌ها به دلیل هزینه‌های بالای آن با حمایت نهادها میسر است.

این کارگردان در خصوص بازخورد این نماهنگ در فضای مجازی هم توضیح داد: به گفته آستان قدس رضوی استقبال مردم از «عطر بصیرت» در فضای مجازی خوب بوده و حتی این نماهنگ توسط شبکه‌های غربی هم پخش شده است.

میرداماد درخصوص فعالیت‌های جدید خود گفت: چند نماهنگ با موضوع سردار سپهبد شهید سلیمانی تولید کرده‌ایم، اما این تولیدات بدون حمایت آستان قدس رضوی ساخته شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.