به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها و سید شهیدان مقاومت، نشست بصیرتی ذاکرین رضوی با موضوع تبیین مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد(ره) صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

محمدحسین مروج کاشانی/

 به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها و سید شهیدان مقاومت، نشست بصیرتی ذاکرین رضوی با موضوع تبیین مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد(ره) صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این نشست حدود ۱۷۰ نفر از ذاکران و مداحان حرم مطهر امام هشتم(ع) از شهر مقدس مشهد با همکاری و هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی، بسیج مداحان خراسان رضوی و مشهد حضور داشتند.

هدف از برگزاری این نشست، تعمیق و شناخت بیشتر ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مکتب و اصول رفتاری و اخلاقی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

*نیازمند شعر جدید و سبک نو در مداحی‌ها و مرثیه‌سرایی‌ها هستیم

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: زائران و دلباختگان حرم مطهر رضوی در این شرایط اقتصادی کشور از راه‌های دور و نزدیک به عشق و علاقه به ساحت مقدس امام هشتم(ع) خود را به بارگاه منور آن حضرت می‌رسانند و این موضوع ایجاب می‌کند سخنرانان، مداحان، ذاکران و ستایشگران اهل بیت(ع) با دقت و مطالعه نسبت به بیان مطالب و ارائه مداحی‌ها و مرثیه‌سرایی‌های متناسب با بارگاه مطهر رضوی برای بهره‌مندی زائران و مجاوران تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شریعتی‌نژاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که خون آن شهید والامقام سبب شد که خیلی از چشم‌ها شسته شود و بسیاری از معادلات جهانی تغییر کند و حقایق مهمی برای جهانیان مشخص شد، بیان کرد: هم اکنون جهان تشیع در یک برهه تاریخی مهم قرار دارد و ما اگر نتوانیم به درستی به وظیفه و تکلیف خودمان در این مقطع زمانی عمل کنیم مدیون خون شهدا و جانفشانی‌های آنان در طول تاریخ خواهیم بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خطاب به ذاکران و مداحان رضوی گفت: در این برهه تاریخی و متناسب با شرایط روز کشور و جهان در راستای تبیین حقایق و معارف دینی و اسلامی و نشر اسلام ناب محمدی آیا به سمت ارائه شعر، محتوا و سبک نو در مداحی‌ها و مرثیه‌سرایی‌ها رفته‌ایم یا نه!؟

وی افزود: نیازمند شعر جدید و سبک نو در مداحی‌ها و مرثیه‌سرایی‌ها هستیم.

شهید حاج قاسم سلیمانی چگونه یک مکتب شد؟

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هم در این مراسم گفت: با توجه به اینکه یوم‌الله ۲۲ بهمن مصادف با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است همه باید با دقت به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی فکر کنیم که آن شهید بزرگوار چگونه تبدیل به یک مکتب و راه و مسیر شده است.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خطاب به مداحان و ذاکران رضوی گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی همان مکتب امام خمینی(ره) است و این شهید والامقام نمونه برجسته از تربیت‌شدگان دین اسلام و مکتب امام خمینی(ره) است.

این مقام مسئول تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مکتب امام خمینی(ره) را یک بسته کامل و جامع و دارای ابعاد معنوی و عقلانی می‌دانند که معنویت و عقلانیت همراه با توکل به خدا، تکلیف‌مداری، امید داشتن به الطاف و عنایات الهی، اخلاص، امیدواری به خدا و... از خصوصیات مکتب امام خمینی(ره) است و همین خصوصیات در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد.

گفتنی است، در این مراسم اشعاری در مدح و ثنای حضرات معصومین(ع) با محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل و تکریم از خصوصیات تربیتی، اخلاقی و معنوی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط برخی از ذاکران و شاعران اهل بیت(ع) تقدیم حاضران شد و از علیرضا خاکساری؛ شاعر آیینی هم با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد. همچنین بیانیه‌ای از سوی اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی و بسیج مداحان مشهد در حمایت از ارزش‌های اسلامی، انقلابی و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.