مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و قشرهای مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین،مراسم ترحیم و بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش، صبح امروز با حضور آیت الله سیداحمدعلم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع)، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، علمای اعلام، مسئولان کشوری و لشکری، خادمان بارگاه منور رضوی و اقشار مختلف مردم، زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام هشتم (ع) برگزار شد.

در این مراسم با شکوه که مزین به حضور پیکر پاک شهید گمنام بود، پس از قرائت مجلسی قرآن کریم توسط علیرضا رضایی و جواد کاشفی، سعید حدادیان در مدح شهدای والامقام مدافع حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی به مدیحه سرایی پرداخت.  
در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبد سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش بیشتر حاضران تصاویر شهید سلیمانی را در دست داشته و شعار لبیک یا خامنه‌ای سر دادند و هنگام سینه زنی در صفوف منظم، پیکر پاک یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس را تشییع کردند.
در این مراسم با شکوه حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت شریف ایران پس از شهادت مظلومانه سردار سلیمانی طبق آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» به حیات این شهید والامقام ایمان دارند.
وی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ایمان و اعتقادات به دین در روحیه و رفتار سردار سلیمانی موج می‎زد، اظهار کرد: این شهید والامقام که شاگرد مکتب امام خمینی(ره) بود تا آخرین قطره خون پای انقلاب ایستاد و در دوره امامین انقلاب درس تواضع، فروتنی، استقامت و شجاعت را فرا گرفت.

ولایتمداری سردار سلیمانی
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سردار سلیمانی چه در دفاع مقدس و چه در دوران خدمتش در سپاه قدس فقط رضای خدای متعال را سرلوحه رفتار خویش قرار داد و هر آینه در مسیر ولایتمداری گام برداشت و در روند ایستادگی در برابر آمریکایی‌ها و تبعیت از اوامر ولایت فقیه هرگز تردید نکرد.
وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی ارادت عجیبی نسبت به مقام معظم رهبری داشت، گفت: ایشان در یادواره شهدا در سال ۸۹ ابراز کردند «من کسی را در میان روحانیت شیعه بهتر از آیت الله خامنه‎ای نمی‌شناسم».
حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی ادامه داد: سردار سلیمانی در بخشی از وصیت نامه‌اش فرموده «خداوندا تو را شکرگزارم که بعد از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگر چون آیت الله خامنه‌ای عزیز قرار دادی.»
وی افزود: سردار سلیمانی در وصیتش به همه مردم توصیه می‌کند که از اصول تبعیت کنند و در همان وصیتشان تبعیت از مقام معظم رهبری را از اصول بر می‌شمارند.
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سلیمانی در وصیتنامه خویش راه صحیح را حمایت بدون هرگونه ملاحظه از ولایت فقیه معرفی می‌کند و این مهم را میراث امام خمینی(ره) می‌داند.
وی عنوان کرد: سردار سلیمانی هر آینه از نفس خود عبور کرد و با تواضع و عبادت خاشعانه به تزکیه نفس پرداخت و هرگز موفقیت‎هایش را به خودش نسبت ‎نداد، بلکه همه آن‌ها را از الطاف و نعمات الهی برشمرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی تصریح کرد: اینکه سردار سلیمانی در وصیتش می‌گوید: «روی قبرم بنویسید: سرباز قاسم سلیمانی» نشان از تواضع این مرد بزرگ دارد.
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی به سردار سلیمانی گفتند که برای ریاست جمهوری کاندید شوید ایشان گفتن که من یک سرباز بیشتر نیستم و دوست دارم سرباز انقلاب باقی بمانم.
وی گفت: سردار سلیمانی برای دفاع از وطن ماموریت‌های طولانی می‎رفت و ساعت‌های زیادی بیدار بود، در عملیات بزرگی حضور داشت ولی لحظه‎ای برای این حجم از خدمتش تکبر نکرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.