مازندران- تولیت آستان قدس رضوی علما را چراغ راه جامعه خواند و بر تکریم آنان از سوی مردم تاکید کرد.

مدیون علما هستیم / اعمال انسان ها با علم سنجیده می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام احمد مروی ظهرپنج شنبه در مراسم سومین روز ارتحال آیت الله نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در مصلی این شهر با اشاره به اینکه انسان باید از قدرت و توانایی خود استفاده کند تا به مراتب انسانیت برسد، اظهار کرد: قرآن کریم و پیامبر اسلام، راه سعادت انسان ها را علم و عمل دانستند.

وی با تاکید بر اینکه باید عالمان را تکریم کنیم، خاطرنشان کرد: علم و دانش انسان را به خدا نزدیک می کند و همه عبادات مترتب بر علم و دانش است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید از مسیر علم، خدا را بشناسیم، افزود: هیچ عملی به اندازه دانش و علم دینی مورد توجه و تاکید قرار نگرفته است.

حجت الاسلام مروی با تاکید بر اینکه هیج عملی در منظر اسلام به قداست کسب علم نمی رسد، اضافه کرد: در اسلام توصیه شده بدنبال علم، دانش و معرفتی باشیم که ما را به خدا نزدیک می کند.

وی علما را به ستارگان تشبیه و با اشاره به اینکه مردم از علم، معرفت، ایمان و عملِ علما بهره گرفته و در مسیر خدا و عبودیت قرار می گیرند، یادآور شد: در طول تاریخ این علما بودند که مردم را در برابر فشارها، فتنه ها، نیرنگ ها و تهدیدها حفظ کردند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مدیون علما هستیم، یادآورشد: آیات عظام کوهستانی، ایازی و طبرسی نگذاشتند تیرهای کفر، بی دینی و بی بندوباری، ذهن و فکر مردم را مورد هجوم قرار دهد.

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: اگر عالمان دین نبودند، حکوت های ظالمانه و غاصبانه آثار دین را از بین برده بودند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله طبرسی ۶۰ سال از عمر خود را به هدایت، ارشاد و دستگیری مردم گذراند، یادآور شد: همه علما اینگونه بودند و بعنوان نمونه آیت الله کوهستانی نیز اگر در نجف می ماند از مراجع نامدار جهان تشیع می شد اما این جایگاه را رها و در راستای هدایت و تربیت و رهبری مردم به زادگاهش بازگشت.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه آیت الله طبرسی عالمی بزرگ، مردمی، دلسوز و متواضع بود، گفت: از سه سال قبل شاهد بودم که آیت الله طبرسی آماده بودند تا این سنگر را در اختیار عالم دیگری قرار دهند و خوشبختانه شاگرد دیگری همچون آیت الله محمدی لائینی از مکتب امام صادق (ع) و حوزه علمیه جای ایشان را پُر کرده و خلائی ایجاد نشد.

وی ادامه داد: پیوند عمیق میان مردم و علما طی چهل سال گذشته موجب شد انقلاب اسلامی در برابر همه فشارها بایستد و با سربلندی و کمترین عدول از مواضع انقلابی خود، عقب نشینی نکرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه نباید از نیرنگ و نقشه های شوم دشمنان غافل باشیم، گفت: دشمنان ما بی رحم بوده و انسانیت و تمدن را نمی شناسند. ظاهر اتوکشیده داشته اما زیر دست مخملی، پنجه های پولادی و آهنین دارند.

حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه استکبار، حقوق بشر و قانون را نمی فهمد، شهادت سردار سلیمانی را بی قانونی دانست و خاطرنشان کرد: آنان به اصول انسانی پایبند نبوده و برخلاف ظاهر آراسته و خندان شان، توحش و وحشی گری داشته و خون خوارند.

وی با بیان اینکه استکبار به هیچ عهد و پیمانی پایبند نبوده و به اصول اخلاقی اعتقادی ندارند، افزود: آنان هرکجا پا گذاشتند ناامنی، کشتار و بی بندوباری بوجود آوردند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مراسم تشییع سردار سلیمانی معاملات، طراحی و تدبیر دشمنان را برهم زد، گفت: باید آنگونه عمل کنیم که دشمن احساس کند با یک ملت طرف است چراکه نمی تواند با یک ملت بجنگد.

حجت الاسلام مروی با تاکید بر اینکه رای ما دشمنان را ناامید می کند بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید و اضافه کرد: مردم گلایه و شکوه هایی داشته و کمبودهایی را احساس می کنند که غالباً بحق است اما با همه این مشکلات نباید سنگر را خالی و دشمن را امیدوار کنیم.

آیت الله طبرسی در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه دائم ساری منصوب شد و پس از درگذشت آیت الله روحانی نماینده ولی فقیه وقت در مازندران و امام جمعه بابل، توسط آیت الله خامنه ای، نماینده ولی فقیه در مازندران شد.

سر انجام در دهم آبان سال ۱۳۹۸ به دلیل بیماری از این سمت استعفا داد. او همچنین در دو دوره از سوی مردم استان مازندران به عنوان نماینده در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.