معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، سرانه کنونی فضای آموزش و پرورش استثنایی کشور را ۱۰ مترمربع اعلام و بیان کرد: ارتقا این شاخص به حد مطلوب نیازمند افزایش ۲.۵ برابری است.

فضای آموزش و پرورش استثنایی نیازمند افزایش ۲.۵ برابری است

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد حسینی در نشست شورای آموزش و پرروش سبزوار افزود: استاندارد فضاهای آموزش و پرورش استثنایی ،i باید بالای ۲۵ مترمربع باشد اما در حال حاضر در ایران ۱۰ مترمربع است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان استثنایی کشور در سطح هزار و ۶۰۰ مدرسه، ۵۰۰ مدرسه پشتیبان و  ۱۴ هزار مدرسه عادی مشغول تحصیل هستند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمایش سرزمینی، نیاز به وجود ۲۱۰ مدرسه استثنایی است تا فضاهای آموزشی به حد مطلوب برسد.

وی افزود: گام نخست برای نیل به فضای مطلوب آموزشی در حوره استثنایی دهه مبارک فجر امسال با کمک نیکوکاران برداشته شد.

حسینی همچنین سرانه استاندارد فضای آموزشی را برای نظام آموزش و پرورش ۸.۳ مترمربع اعلام و بیان کرد: این مساحت هم‌اینک در کشورمان ۵.۳ مترمربع است. 

۲۵۳ هزار دانش‌آموز با  نیازهای ویژه در قالب هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی و نیز هزار و ۴۰۰ مدرسه عادی در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.