اصفهان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در کشوری که حکومت و نظام آن برپایه تعالیم قرآن برنامه ریزی شده است اصلی‌ترین تکلیف فرهنگی گسترش قرآن و عترت و برنامه‌های قرآنی است

اصلی‌ترین تکلیف فرهنگی گسترش قرآن و عترت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام محمدعلی انصاری در آیین اختتامیه هفته قران و عترت با بیان اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های سرآمد در حوزه فعالیت‌های قرآنی است، بیان داشت: سرمایه‌های اصلی یعنی قرآن پژوهان و متخصصان قرآنی و هم ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در استان اصفهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت ایجاد همدلی و هم افزایی است که در این رابطه ۳۰ دستگاه و نهاد دولتی و مردمی و خصوصی در اصفهان برای برگزاری هفته قرآن و عترت همدلی و مشارکت داشتند.

حجت السلام محمدعلی انصاریاذعان داشت: قرآن کریم کلام نورانی پروردگار است و اهل بیت به عنوان مفسران اصلی راه هدایت، درس، زندگی و انسانیت را برا یرسیدن به کمال به ما نشان می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی  با وجود اینکه قرآن را قبول دارند و ادعا می‌کنند که در کشور اسلامی زندگی می‌کنند و مسلمان هستند اما  همچنان گمراه هستند و تبدیل به زمامداران ضعیف شده اند.

وی با اشاره باینکه قرات وعترت دو گوهر راه نجات بشریت است، افزود: در جوامع امروزی که تکنولوژی زمینه گمراهی را بیشتر فراهم کرده است قرآن و عترت می تواند نجاتبخش باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه موفقیت های خوبی در همه زمینه‌های قرآنی و عترت کسب کرده ایم، گفت: جامعه شناسان و سیاستمداران باید ملاک و مبنا را تعالیم قرآنی بدانند در این صورت است که در مناسبت‌ها به ویژه انتخابات حرف از ظلم به دیگری نمی‌زنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.