زنجان-کشاورزان زنجانی در سی و چهارمین دوره انتخاب برگزیدگان نمونه ملی  خوش درخشیدند.

برگزیدگان نمونه ملی و استانی در بخش کشاورزی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: جواد تاراسی مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان در آیین تجلیل از برگزیدگان کشاورزی که روز پنج شنبه در سالن زیتون جهاد کشاورزی برگزار شد،  با اشاره به ظرفیتهای بخش کشاورزی استان گفت:   بیش از ۴۴ درصد از اراضی  مستعد کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز است.
تاراسی افزود: تعهد دولت مبنی بر تجهیز ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری محقق شده است.
 وی  با اشاره به ارتقاء مکانیزاسیون کشاورزی  و بهبود وضعیت ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی افزود: رتبه اول در تامین کمباین کشوررا داریم.
  وی با تاکید بر این که بخش کشاورزی تنها مصرف کننده آب نیست گفت: با استفاده از کمباین های بومی در برداشت گندم بیش از ۱۵۰ هزار هکتار کمتر از دو درصد را شاهد هستیم که سالانه موجب صرفه جویی ۶ هزار می شود.
 وی با اشاره به اینکه در سطح ۴۰ هزار هکتار اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال گرفته است اظهار داشت: اجرای پروژه بخش سیلاب چهرآباد شهرستان زنجان به عنوان بزرگترین پروژه پخش سیلاب کشوری است.
 تاراسی با ابراز به اینکه ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است گفت: حدود ۷۰ درصد محصول تولیدی کشاورزان در استان زنجان خریداری شده است.
این مسئول از خرید حمایتی گوجه فرنگی برای اولین بار در استان خبر داد و گفت:  ۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری شده است.
گفتنی است: ۴۶ نفر از برترین تولید کنندگان بخش کشاورزی در این مراسم که  با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد،  تجلیل شدند  که ۱۰ نفر از این افراد، نمونه ملی بخش کشاورزی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.