معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری جشن‌های ولادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی خبر داد.

تشریح ویژه‌برنامه‌های جشن ولادت حضرت زهرا(س) در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژادبا بیان اینکه از ایام شهادت حضرت زهرا(س) تا ولادت این بانوی بزرگوار ویژه ‌‎برنامه‌های متعددی هر روز در رواق امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این برنامه‌ها که قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، سخنرانان مطرح کشوری با محوریت سیره زندگانی حضرت صدیقه طاهره(س) به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(س) به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم‌ جشن میلاد حضرت زهرا(س) در چند روز  آینده اظهار کرد: برنامه‌های جشن میلاد حضرت زهرا(س) از امشب به صورت رسمی آغاز و با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

مراسم شب میلاد
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: ویژه ‌برنامه شب ولادت این بانوی بزرگوار جمعه ۲۵ بهمن ‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهادب مرادی و مداحی ابراهیم قانع، ابوالفضل مشکینی و سعید حدادیان و همخوانی گروه فدک الزهرا در رواق امام خمینی(ره) همراه خواهد بود.
وی اظهار کرد: صوت و تصویر ویژه برنامه شب میلاد حضرت زهرا(س) به صورت گسترده از نمایشگرهای پهن پیکر و درگاه اینترنتی رضوی تی وی و رسانه ملی پخش خواهد شد.
شریعتی‌نژاد گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اجتماع بزرگ بانوان با عنوان «جشن مادرانه» تدارک دیده شده که این برنامه ساعت ۹ صبح روز شنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن مادرانه
وی افزود: در «جشن مادرانه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی به ایراد سخنرانی، آقایان ابراهیم قانع، ابوالفضل مشکینی و سعید حدادیان به مدیحه سرایی و گروه فدک الزهرا به سرودخوانی خواهند پرداخت.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در شام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به ایراد سخنرانی و مداحان و ذاکران به مدیحه سرایی خواهند پرداخت، ابراز کرد: همزمان با رواق امام خمینی(ره) در دیگر رواق‌های حرم مطهر رضوی مراسم سخنرانی جشن میلاد دخت نبی اکرم(ص) دایر است.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا(س) ویژه خواهران بیان کرد: این ویژه برنامه با حضور کارشناسان دینی خواهر در رواق‌های حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) با موضوع عفاف و حجاب در سیره فاطمی و سیره تربیتی آن حضرت از امروز تا روز یکشنبه برگزار می‌شود.

مراسم جشن ویژه زائران غیرایرانی
شریعتی‌نژاد اعلام کرد: ویژه زائران غیرایرانی نیز مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در شب و روز میلاد برگزار می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: والدین محترم نیز می‌توانند کودکان عزیزشان را روز شنبه به واحد کبوترانه حرم مطهر رضوی ببرند تا در جشن روز میلاد حضرت زهرا(س) ویژه کودکان شرکت کنند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: برگزاری محفل قرآنی ویژه زائران و مجاوران، برپایی جلسات حلقه‌های معرفت و پرسمان دینی با موضوع سیره فاطمی و برگزاری مراسم قرائت ادعیه از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برپا خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.