تولیت آستان قدس رضوی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را موجب ناامیدی و عقب‌نشینی دشمن دانست.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب ناامیدی و عقب‌نشینی دشمن است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی در مراسم بزرگداشت  درگذشت آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده سابق ولی‌فقیه در مازندران و عضو فقید مجلس خبرگان رهبری که با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، روحانیت، شخصیت‌های سیاسی، لشگری و کشوری و آحاد مردم قدرشناس ساری در مصلای جمعه این شهر برگزار شد، با بیان اینکه هیچ عملی به‌اندازه دانش و علم دینی مورد توجه و تأکید خداوند قرار نگرفته است، اظهار کرد: روایت‌شده کسی که در مسیر علم قدم بر دارد ملائک بال‌های خود را زیر قدم‌های او می‌گذارند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نگاه کردن به‌ صورت عالم ثواب و نگاه کردن به درب عالم حسنه دارد، افزود: انسان از استعداد و توانایی‌های زیادی برخوردار است، اگر از این قدرت به‌خوبی استفاده کند به شکوفایی می‌رسد و انسانی که از این فضیلت خدادادی استفاده نکند مانند شوره زاری می‌ماند که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی علم و عمل صالح را دو عامل مهم در ارتقای انسان دانست و گفت: ارتقای کمال انسان در گرو داشتن علم است و اعمال انسان نیز با علم سنجیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی علما را به ستارگان تشبیه کرد و گفت: همان‌طور ستارگان در تاریکی و ظلمت راه را روشن می‌کنند علما نیز مردم را در مسیر عبودیت و بندگی خدا رهنمون می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: علما در طول تاریخ در برابر همه فشارها، نیرنگ‌ها و کشتارها توانستد دین مردم را حفظ کنند. علمایی نظیر آیت‌الله کوهستانی، آیت‌الله ایازی و آیت‌الله طبرسی نمونه‌ای از همین عالمان خطه‌ سرسبز مازندران بوده‌اند.

وی ادامه داد: این عالمان در دیار علویان از فکر و ذهن مردم مرزبانی کردند و اجازه ندادند تیرهای بی‌بندوباری ذهن مردم را مورد هدف قرار دهد.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه آیت‌الله نورالله طبرسی حدود ۶۰ سال عمر خود را برای هدایت و دستگیری از مردم گذارند، افزود: علما در حوزه‌های علمیه دانش، ادب، تهذیب و تقوا را فرا ‌گرفتند و در روستاها و شهرها پخش می‌شدند تا مردم را هدایت کنند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع علما در هدایت جامعه، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با سربلندی همچون سرو بلند ایستاده است این نیز به خاطر علما بوده است، اما دشمنان با ترفندهای مختلف بر آن هستند تا پیوند بین مردم و روحانیت را سست کنند، تاکنون موفق نشده‌اند اما ما نباید از نقشه‌های شوم دشمنان غافل شویم.

تولیت آستان قدس رضوی به شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک مقام رسمی با دعوت رسمی دولت عراق، وارد این کشور شده بود، کدام قانون اجازه داده مهمان رسمی یک کشور را به شهادت برسانند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: دشمنان ما ظاهر اتو کشیده دارند اما در باطن پنجه‌های زهرآگین دارند و دیدیم چگونه سپهبد قاسم سلیمانی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به شهادت رساندند.

وی افزود: آنان حقوق بشر نمی‌فهمند و به هیچ قانونی پایبند نیستند. گرگ‌هایی در لباس انسان هستند تا از هر فرصتی استفاده کرده و به ما ضربه بزنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به کارشکنی‌های استکبار در سوریه، لیبی و عراق، افزود: استکبار در هر منطقه‌ای ورود کرد آسایش مردم را برهم زد؛ عوامل استکبارستیز غرب هرجایی که پا گذاشتند خرابی، بی‌عفتی و بی‌بندوباری و جنگ به وجود آوردند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود

وی به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: مردم گلایه‌های به‌حق دارند و کمبودهایی احساس می‌کنند اما این نباید باعث شود سنگر را خالی و دشمن را امیدوار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی بابیان اینکه آرای مردم، دشمن را ناامید می‌کند، تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

وی افزود: دشمن می‌داند که می‌تواند دولت‌ها را نابود کند اما دولت و نظامی که پشتیبانی مردم را داشته باشد دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی بابیان اینکه دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی با یک ملت طرف است، گفت: به‌گونه‌ای عمل کنیم دشمن احساس کند اگر بخواهد به ایران ضربه‌ای بزند با یک ملت مواجه است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.