تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد در مرحله نخست لیگ برتر با قرار گرفتن در نیمه اول جدول به مرحله پلی آف راه یافت و اینک منتظر شناخت حریف خود در این مرحله است تا بتواند با پیروزی بر آن برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

تیم بسکتبال آویژه صنعت مشهد امیدوار به صعود در لیگ برتر

به گزارش قدس آنلاین، لیگ برتر بسکتبال امسال با حضور ۱۴ تیم از نهم آبان آغاز شد و تیم آویژه صنعت پارسای مشهد که دومین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند نتایج بهتر از پارسال کسب کرده است.

این تیم پارسال در لیگی که ۹ تیم حضور داشتند، چهار برد و ۱۲ باخت تجربه کرد اما امسال در لیگی که با ۱۴ تیم آغاز شد ۱۸ برد و هشت باخت در کارنامه خود ثبت کرده است.

لیگ برتر بسکتبال کشور امسال با حضور تیم‌های آویژه صنعت پارسا، پالایش نفت آبادان، شهرداری گرگان، شیمیدر قم، پتروشیمی بندر امام (ره)، ذوب آهن اصفهان، رعد پدافند هوایی شهرکرد، صنعت مس کرمان، مهرام تهران، نیروی زمینی، شورا و شهرداری قزوین، شهرداری بندرعباس، اکسون تهران و توفارقان آذرشهر آغاز شد.

تیم توفارقان به دلیل اینکه فدراسیون اعلام کرد بازی این تیم و پتروشیمی بندرامام (ره) باید در سالن پورشریفی تبریز برگزار گردد، اعلام کرد در هیچ شهر و سالن دیگری جز آذرشهر از تیم پتروشیمی میزبانی نمی‌کند. کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال هم این تیم را به علت عدم حضور در تبریز با نتیجه ۲۰ بر صفر بازنده اعلام کرد و با اعلام این نتیجه تیم توفارقان ۱۲ بهمن از لیگ کنار کشید و لیگ امسال با ۱۳ تیم ادامه یافت.

مدیران تیم آویژه صنعت پارسای مشهد که پارسال در نخستین حضور لیگ برتری خود در میان ۹ تیم به جایگاه ششم رسیدند در نشست خبری پیش از شروع لیگ امسال که ۱۷ مهر ماه برگزار شد اعلام کردند برای لیگ امسال میانه جدول را هدفگذاری کرده‌اند.

با توجه به اینکه هشت تیم به مرحله پلی آف لیگ برتر صعود می‌کنند، رقابت فشرده‌ای برای قرار گرفتن بین این هشت تیم وجود داشت و تیم آویژه صنعت که با بازی‌های درخشان در میان دیگر تیم‌های لیگ به عنوان شگفتی‌سازان مطرح شد به هدف خود و راهیابی به پلی آف دست یافت و اکنون منتظر شناخت حریف خود در این مرحله است که یکی از تیم‌های شیمیدر قم یا پالایش نفت آبادان خواهد بود.

تقویت تیم با یک بازیکن صربستانی

مدیر تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: در نشست خبری پیش از شروع فصل اعلام کردیم که دستکم پنج تیم در لیگ برتر هستند که از نظر منابع مالی و بازیکن نمی‌توان با آنها رقابت کرد به همین دلیل برای لیگ امسال تکرار رتبه ششم پارسال و میانه جدول را هدفگذاری کردیم.

جعفر فلاح با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بهترین بازی خود را در مرحله دوم لیگ برتر انجام دهیم افزود: با یک بازیکن صربستانی برای تقویت تیم و رفع نقاط ضعف به توافق رسیده‌ایم که به زودی به ایران خواهد آمد.

وی ادامه داد: با توجه به بودجه و امکانات محدودی که داریم اهداف خود را مشخص و گام به گام جلو می‌رویم. هدف ما در این مرحله صعود به نیمه نهایی است.

صعود به مرحله نیمه نهایی میسر است

مربی تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد هم گفت: بعد از آخرین بازی خود در لیگ برتر که ۲۱ بهمن با تیم صنعت مس کرمان برگزار شد و مرحله نخست لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، بازیکنان به استراحت رفتند و از ۲۶ بهمن بار دیگر تمرینات خود را شروع خواهیم کرد.

محمد قیاسی افزود: در مرحله پلی آف، پنج بازی با حریف خود انجام خواهیم داد و هر تیم که سه بازی را با پیروزی پشت سربگذارد، راهی مرحله بعد می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرحله بازی‌های جذاب و تماشاگرپسند خواهیم داشت و صعود به مرحله بعدی با توجه به بازیکنانی که داریم و بازی‌هایی که در مرحله نخست انجام دادند، دور از دسترس نیست.

نیازمند حمایت ویژه هواداران هستیم

مدیر رسانه‌ای و مسوول روابط عمومی باشگاه آویژه صنعت پارسا هم گفت: به دلیل بضاعت محدود تیم، نتوانستیم تمام ۱۸ بازیکن را تکمیل کنیم و با بازیکن جدید که به زودی و برای مسابقات مرحله پلی آف به تیم ما افزوده خواهد شد، چهار جای خالی دیگر باقی مانده است.

مهدی هاشمی افزود: با توجه به اینکه برخی تیم‌ها بازی عقب افتاده دارند، هنوز حریف ما در مرحله پلی آف مشخص نیست اما هر تیمی که باشد قصد ما صعود به مرحله نیمه نهایی است. از هواداران می‌خواهیم در بازی‌هایی که روزهای ۲۰ و ۲۱ اسفند میزبان هستیم همانند گذشته یار ویژه تیم باشند.

تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد با مهدی اسماعیلی، مهدی افخمی، صالح فروتن، عماد سلمانی، علیرضا مرتضوی، علیرضا علیزاده، علی نصیری، ابوالفضل سیدی، سجاد ابراهیمی، علی آینه چی، امیر حسین تاتاری، مجید صادقی و کورین هنری  با سرمربیگری سرجان ایوانوویچ و مربیگری محمد قیاسی و صادق جانداری در لیگ برتر شرکت کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.