معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه شب عید ، در نیمه دوم اسفند ماه در مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه بهاره خراسان رضوی در  نیمه دوم اسفند / لزوم همکاری اصناف در تنظیم بازار شب عید

علی غفوری مقدم در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه شب عید ، در نیمه دوم اسفند ماه در مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این نمایشگاه بین ۸ تا ۱۰روز خواهد بود،  تصریح کرد: این نمایشگاه در مشهد در محل نمایشگاه بین المللی  و با محوریت اتاق اصناف مشهد  برگزار خواهد شد و عمده کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد مربوط به نیاز های اساسی و اصلی مردم برای عید نوروز همچون مواد غذایی، شیرینی ، آجیل ،خشکبار ، پوشاک ، کیف و کفش خواهد بود.

غفوری مقدم با بیان اینکه  در تلاش هستیم تا از کالاهای تنظیم بازار همچون برنج، شکر و سایر کالاها نیز سهمیه ای را برای این نمایشگاه بهاره در نظر بگیریم، افزود: کمیته های فراخوان و جذب و همچنین  کمیته نرخ گذاری متشکل از کارشناسان اتحادیه های مختلف برای  برگزاری این نمایشگاه تشکیل شده است. همچنین طبق هماهنگی هایی که انجام شده است تیم های بازرسی نیز در این نمایشگاه مستقر شده و بر روند اجرای فعالیت ها نظارت خواهند داشت. از طرفی  طبق هماهنگی های صورت گرفته  یک شعبه از تعزیرات نیز در محل نمایشگاه استقرار خواهد داشت و با تخلفات احتمالی برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه سال قبل از مردم، اصناف و غرفه داران  نظر سنجی های جداگانه ای در ارتباط با نحوه عملکرد نمایشگاه صورت گرفت، ادامه داد: نمایشگاه هایی که سال های گذشته با این محور در استان برگزار شد مورد ارزیابی قرار گرفتند وبا شناسایی  نقاط ضعف آنها در تلاش هستیم نمایشگاه امسال به صورت مطلوبتری اجرا شود. مردم سال گذشته انتقاداتی نسبت به کیفیت برخی از کالاها، نرخ گذاری در برخی از غرفه ها و چیدمان برخی از اقلام و کالاها و فضای کافی و لازم برای رفت و آمد مردم در نظر سنجی ها ارائه کرده بودند که تلاش ما این است که این ایرادات امسال به حداقل برسد و مسائل سال های گذشته تکرار نشود.

غفوری مقدم با بیان اینکه در این نمایشگاه محل عرضه کالاهای لوکس نیست، اظهار کرد: این نمایشگاه ها با اهداف مختلفی برگزار می شود که مهمترین آن عرضه کالاهای استاندارد، با قیمت مناسب  و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی است که مورد نیاز عموم  اقشار مختلف جامعه باشد. همچنین طبق ضوابط برگزاری نمایشگاه ها قیمت کالا ها باید ۱۵درصد از نرخ کالا در سطح بازار کمتر باشد که در این زمینه کارشناسی دقیق صورت خواهد گرفت.

وی افزود:  از طرفی برگزاری این نمایشگاه ها باعث ایجاد اثر مثبت و غیر مستقیم در روند قیمت کالا ها در  سطح بازار می شود و همزمان با برگزاری نمایشگاه بسیاری از اصناف نیز اقدام به کاهش قیمت و برگزاری نمایشگاه های مشابه در سطح شهر می کنند که این موضوع باعث خواهد شد مردم در شب عید با مشکلات کمتری برای خرید مواجه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.