شرکت رنو اعلام کرد در اثر عواملی از جمله پایان دادن به تولید در ایران، برای نخستین بار در ده سال گذشته میزان سوددهی این شرکت کاهش یافته است.

کاهش سود رنو برای اولین بار در ده سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بلومبرگ، شرکت رنو، نخستین کاهش سود در ده سال گذشته را ثبت کرد و  هدف‌گذاری حاشیه سود عملیاتی پایین برای سال 2020 تعیین کرده است.

سال 2020، پس از رسوایی رئیس پیشین این شرکت یعنی کارلوس گوسن، سالی بحرانی برای این شرکت است که یک برنامه مجدد راه اندازی با شریکش نیسان طراحی کرده است.

این شرکت خودروساز فرانسوی امروز اعلام کرد خسارت سالانه رنو 141 میلیون یورو (153 میلیون دلار) است که با سود 3.3 میلیارد یورویی این شرکت در سال 2018 مقایسه می شود. درآمدهای عملیاتی این شرکت 30 درصد افت کرده و به 2.11 میلیارد یورو رسیده است.

همچنین رنو در رابطه با برخی از همکاری های مشترک با چین جریمه شده است. مشارکت نیسان در درآمد رنو در سال گذشته به 242 میلیون یورو کاهش یافته است. این رقم در سال پیش از آن 1.51 میلیارد یورو بود.

فروش رنو به شرکایش به علت کاهش تولید نیسان و دایلمر و همچنین کاهش تقاضا برای موتورهای دیزلی در اروپا 3.4 درصد افت کرد. کاهش شدید در فروش سی کی دی به چین و پایان دادن به تولید سی کی دی در ایران نیز به درآمدهای این شرکت خسارت زده است.

فروش گروه رنو در سال گذشته میلادی 3.3 درصد افت کرد و به 55.53 میلیارد یورو رسید.

این شرکت پیش بینی می کند که در سال 2020، درآمد سالانه ای همانند سال 2019 داشته باشد و حاشیه سود عملیاتی آن از 4.8 درصد در سال 2019 به 3 تا 4 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.