رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در نشست گفتمانی «زن و خانواده» در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: حضور زن در اجتماع با حفظ حجاب اسلامی موجب بالندگی جامعه می‌شود.

حضور زن در اجتماع با حفظ حجاب موجب بالندگی جامعه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا زیبایی‌نژاد؛ رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در نشست گفتمانی «زن و خانواده» با موضوع تبیین گفتمان خانواده در اندیشه رهبر انقلاب که شامگاه روز گذشته به همت مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین موضوع چگونگی حضور زن در اجتماع پرداخت.
وی در این خصوص اظهار کرد: رهبر انقلاب تاکید فراوانی بر حضور عفیفانه زن در اجتماع دارند و این موضوع در اندیشه امام راحل(ره) نیز وجود داشته است.
این مدرس حوزه افزود: رهبر انقلاب به حضور زن در اجتماع و خانواده به صورت همزمان تاکید دارند و طبق نظر ایشان مسئولیت‌های اجتماعی زنان نباید موجب غفلت آنها از رسیدگی به امور خانه مانند همسرداری و تربیت فرزند شود.
وی با تاکید بر لزوم حضور و مشارکت زن در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، اظهار کرد: مشارکت اجتماعی و رسیدگی به امور خانواده دو تکلیف الهی برای زنان است و از نظر اسلام در عرصه‌های اجتماعی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به نظر علمای اسلامی و در راس آنها علامه طباطبایی در مورد حضور زن در اجتماع و یا خانه اظهار کرد: از نظر ایشان خلقت زن و مرد با هم متفاوت است ولی آنها از نظر حقوق اجتماعی مساوی هستند و همین خلقت متفاوت کارکردهای اجتماعی متفاوتی را هم برای آنها تعریف کرده است.
وی ادامه داد: از نظر علامه طباطبایی هر چند حضور اجتماعی برای زن واجب نیست ولی حضور موثر او در اجتماع برای زن فخر و ارزش محسوب می‌شود و اسلام حضور زن در اجتماع را تشویق کرده و آن را امری پسندیده می‌داند.
گفتنی است؛ نشست گفتمانی «زن و خانواده» با موضوع تبیین گفتمان خانواده در اندیشه رهبر انقلاب در قالب کلاس‌های آموزشی سومین مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی به همت مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی و با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.