سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در همایش بین المللی خروج بیگانه که در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، نهضتی بزرگ، شکوهمند و تأثیرگذارترین رویداد معاصر جهان بوده که پرتو افشانی آن روز به روز بیشتر می‌شود.

انقلاب بهمن۵۷، تأثیرگذارترین رویداد معاصر جهان

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در این همایش که شب گذشته با حضورعبدالجابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، فواد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و جمعی از مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در سالن همایش‌های پردیس برادران این دانشگاه برگزار شد، عنوان کرد: امیدواریم این همایش محور وحدت و همگرایی نخبگان دانشگاهی و سیاسی بین دو کشور باشد.
وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء وحدت اسلامی و سطح تعاملات و ارتباطات با نخبگان دانشجویی و همچنین ارج نهادن به جایگاه شایسته و موثر دانشجویان بین‌المللی از جمله دانشجویان افغانستانی دانست.
رجوعی ابراز کرد: تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی باعث شده تا بتوان از فرصت استثنایی بوجود آمده برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی بهره برد.
این مقام مسئول ادامه داد: همه ما بر این باور هستیم که مستکبرین باید کشورهای خلیج فارس را ترک کنند زیرا آنان همواره منشا زیان‌ و مضرات فروانی بودند و حضورشان مایه عقب ماندگی برای مردم این منطقه است.
انقلاب بهمن۵۷ نهضتی تاثیر گذار
عبدالجابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در ایران نیز ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران، نهضتی بزرگ، شکوهمند و تأثیرگذار و در واقع انقلاب در برابر دیکتاتوری بود؛ این انقلاب بزرگ تأثیرگذارترین رویداد معاصر جهان بوده که پرتو افشانی آن روز به روز بیشتر می‌شود.
به گفته این مقام مسئول، جنگ‌ها و کودتاهایی در کشور افغانستان صورت گرفته که موجب بروز تغییراتی در رژیم شده است؛ اما ملت ما همواره در مقابل مستکبران مقاومت و ایستادگی کرده است و کشور ایران نیزهمیشه یار و یاور مردم افغانستان بوده و درجهاد و مقاومت هیچ گاه این کشور را تنها نگذاشته است.
وی تصریح کرد: مردم افغانستان در موطن وخانه دوم خود یعنی کشور ایران جای گرفتند و علاوه بر اینکه ایران همیشه پشتیبان ما بوده در بازسازی کشور نیز ما را همراهی و کمک کرده است.
سرکنسول جمهوری افغانستان در ایران ادامه داد: در حال حاضر ما برهه حساسی از تاریخ را پشت سر می گذاریم و جهان در حال شکل گیری و جهانی شدن است، از این رو کشورهای افغانستان و ایران که وجوه مشترک بسیاری با هم دارند بیش از پیش نیاز به همکاری متقابل دارند.
عبدالجابرانصار خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ سال است که ملت ایران همچون برادر و همکار بر زخمهای ما مرهم گذاشته است و هیچ ‌گاه حمایت خودش را از ما دریغ نکرده است؛ ما دو ملت، همسایه، شریک و برادر یکدیگرهستیم.
وی ادامه داد: ما مردم افغانستان این لطف و مهربانی شما ملت ایران را به نسل آینده منتقل خواهیم کرد و از آنان می خواهیم تا از تجربیات کشور ایران که همان مقاومت، ایثار و رشادت است درس بگیرند.
این مقام مسئول، کشور ایران را جزیره‌ای امن ذکر کرد و گفت: امیدواریم مردم افغانستان نیز همانند کشورایران در آینده ‌ی نزدیک در امنیت و آرامش زندگی کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.