۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 692561

 شب‌شعر «دستی در آسمان» با موضوع انقلاب و مقاومت به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سالن همایش روزنامه قدس برگزار شد.

جلیل فخرایی/

 شب‌شعر «دستی در آسمان» با موضوع انقلاب و مقاومت به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سالن همایش روزنامه قدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر فغانی، استاد محمدنیک و دیگر شاعران ایرانی شعرهایی در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سرودند.

در ادامه معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان‌رضوی ضمن تشکر از حماسه‌پردازان و فرهیختگان ادبی استان گفت: استان خراسان‌رضوی با پیشینه قوی شعر و ادبیات در بزنگاه‌های انقلاب حضور وصف‌نشدنی را از خود نشان داده است.

افشین تحفه‌گر اظهار کرد: در ایام دهه فاطمیه برنامه‌هایی به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد که در این برنامه‌ها بسیاری از شاعران جوان در کنار پیشکسوتان حضور داشته‌اند.

وی گفت: امروزه در چنین شرایط سختی  که از هر طرف فشار اقتصادی در کشور وجود دارد و با بحران روبه‌رو هستیم، جریان شعر و ادبیات در خراسان همچنان جاری و پررنگ است.

تحفه‌گر با بیان اینکه خراسان‌رضوی مهد هنر و ادبیات و مقتدای شعر است،

با اشاره به مصرعی از شعر «دلبسته یاران خراسانی خویشم» سروده مقام‌معظم رهبری افزود: پنج یار رهبر که در  تمام طول عمر در راه انقلاب سروده‌هایی داشته‌اند و حرکت اندیشمندانه آن‌ها موجب افتخار بوده، اهل خراسان هستند و از مکتب این اساتید، شاعران و جوانان خلاق و پرکار، اکنون در صحنه حضور دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در خصوص پیشتازبودن خراسان در عرصه شعر  خاطرنشان کرد: سه شاعر فردوسی، خیام و عطار از پنج شاعری که  با نام روز ملی مفاخر شعر و ادب از آنان یاد می‌شود، از خطه خراسان هستند.

در شب‌شعر «دستی درآسمان» شاعرانی از کشورهای پاکستان، تبت، افغانستان و هندوستان حضور داشتند. گفتنی است این مراسم شب‌شعر که با یاد و خاطره شاعر شهیدانقلاب و دفاع‌مقدس ماشاله صفاری(بندی سیرجانی) همراه بود، به میزبانی معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی و مشارکت مؤسسه فرهنگی قدس، حوزه هنری سازمان تبلیغات‌اسلامی، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس‌رضوی و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.