محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال یکبار دیگر با حضور مقابل دوربین برنامه ورزش و مردم مدیران ارشد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را به چالش کشید تا بحث درباره انتخابات فوتبال به یکی از داغ‌ترین بحث‌های روز رسانه‌ها تبدیل شود.

دادکان: مشکل فوتبال دخالت وزارت است

سینا حسینی/

محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال یکبار دیگر با حضور مقابل دوربین برنامه ورزش و مردم مدیران ارشد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را به چالش کشید تا بحث درباره انتخابات فوتبال به یکی از داغ‌ترین بحث‌های روز رسانه‌ها تبدیل شود.

* دخالت‌های تمام نشدنی وزارت

اصلی‌ترین موضوع اظهارات محمد دادکان ماجرای دخالت‌های وزارتخانه در حوزه مدیریت فوتبال بود، وی دراین باره گفت: شما یک تصمیمی می‌گیرید اما وزارت ورزش از بیرون تصمیم می‌گیرد. ما ۹ مربی را برای مربیگری تیم ملی در نظر گرفتیم اما انتخاب نشده‌اند. من با تاج صحبت کردم و گفتم اجازه نده کی‌روش از ایران برود. گفت تصمیم من هم همین است، اما وزارت ورزش اجازه نمی‌دهد. در نهایت کی‌روش رفت. چه چیزی گیر فوتبال ایران آمد؟ هزینه‌ها زیاد شد و وضعیت تیم ملی به اما و اگر رسید.

*اسکوچیچ چگونه انتخاب شد؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در واکنش به انتخاب اسکوچیچ و عدم انتخاب مربیان ایرانی مانند قلعه‌نویی، دایی، گل‌محمدی و حتی مربی خارجی مانند برانکو توضیح داد: قبل از اینکه او را انتخاب کنند گفتند مربی تیم ملی ایران است. مگر می‌توان با مربی ایرانی صحبت کرد؟ باید ابتدا با باشگاه صحبت می‌کردند. در واقع قصدشان این بود که وقت را بکشند تا انتخاب خود را انجام دهند. آقای دایی هم برای فوتبال ما زحمت کشیده و برند فوتبال ماست. چهره‌هایی مانند مهدوی‌کیا، هاشمیان، کریمی و ... برنده فوتبال هستند.

الان هم کسی نمی‌گوید با چه دلایلی اسکوچیچ را انتخاب کردند. متأسفانه با مردم صحبت نمی‌کنند و کسی حاضر نیست دلایل را بگوید.

*کدام کاندیدا مقبولیت و تخصص دارد

دادکان در واکنش به اینکه اگر فدراسیون فوتبال در تقابل با وزارت ورزش باشد، این فوتبال است که لطمه می‌خورد و هیچ کمکی به فوتبال نمی‌شود گفت: کار وزارت ورزش این است که امور کلان ورزش را انجام دهد. کار وزارت انتخاب سرمربی، دبیرکل و نایب رئیس نیست. مدیرانی که برای ریاست ثبت نام کردند آیا ماهانه یک میلیارد تومان می‌توانند تأمین کنند؟ وقتی دانش، تجربه، تخصص، مقبولیت اجتماعی و ... را ندارید نباید بروید در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کنید. شما در وجود خودتان چه دیدید که نامزد فدراسیون فوتبال شدید؟

*فیفا به قوانین داخلی احترام می‌گذارد؟

دادکان درباره بحث بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال نیز توضیح داد: اصولاً فیفا به تصمیم کشورها احترام می‌گذارد. وزارت در دوران کمیته انتقالی تغییراتی را ایجاد کرد و بخشی هم به تأیید فیفا رسید و گفته شد بخشی هم در دوران آقای کفاشیان به تأیید رسید. الان تغییرات در اساس‌نامه ایجاد شده و وزارت ورزش رأی اول را دارد و هیئت‌ها صاحب رأی نخست نیستند. این تغییرات برای بهبود کار در فوتبال ایجاد شده است؟ فیفا بازنشستگی و ۶۵ سال را قبول ندارد. رئیس فیفا بالای ۷۵ سال داشت. این‌ها مقررات داخلی است. با این حال این مسائل در فوتبال باید حل شود.

*گناه مجیدی و گل محمدی چیست؟

وی درباره راه‌های درآمدزایی در فوتبال گفت: ما در چندین بازی ملی هیچ اسپانسری نمی‌گرفتیم تا اینکه سقف اسپانسری روی پیراهن تیم ملی به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسید. ما با پوما قرارداد بستیم و ۸۰۰ میلیون تومان هم گرفتیم. از جوراب فوتبال تا کلاهش می‌توان پول درآورد. باید ببینیم چه کسی حضور دارد؟ الان تبلیغات دور زمین در این چند سال به کجا رفته است؟ الان یک نفر مثل فرهاد مجیدی که عاشق فوتبال است می‌گوید: من در فوتبال مدارکی دارم اما قوه قضائیه کی با او صحبت کرده است؟ چرا کسی رسیدگی نمی‌کند، آیا حرف بدی می‌زنم. الان هر دو باشگاه ۱۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند. دو مربی جوان این تیم همیشه مبادی آداب بودند و الان انرژی خود را صرف چه مسائلی کردند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.