خراسان شمالی- سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در بارشهای ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۶۱۸کیلومتر راه ارتباطی استان در محورهای اصلی و روستایی برف روبی شده است.

‍ بیش از ۳۶۰۰کیلومترراه اصلی وروستایی در خراسان شمالی برفروبی شد

‍به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار داشت: در این مدت هزار و ۲۱۴  تن شن و نمک در سطح جاده های اصلی و روستایی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: در عملیات برف روبی در محورهای استان ۱۱۲ نفر راهدار مشغول خدمت بوده اند و در بارشهای اخیر تعداد ۸۴ دستگاه ناوگان راهداری بکار گرفته شده است که از این تعداد ۷۳دستگاه در محورهای اصلی و ۱۱دستگاه در محورهای روستایی گزارش شده است و همچنین به ۸۴خودرو گرفتار در کولاک امداد رسانی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: علت اصلی انسداد برخی گردنه ها کولاک شدید و محدودیت دید رانندگان به کمتر از ۵متر بوده است که در چنین مواردی انسدادموقت راه توسط پلیس راه اعلام می گردد و پس از رفع مشکل کولاک شرایط راه در کمترین زمان آماده تردد  شد.

وی با بیان اینکه استان دارای ۲۱گردنه  ۲۱ راهدارخانه و ۲۶ سوله شن ونمک است افزود: در طرح زمستانه سالجاری، ۲۶۸ نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ اکیپ  راهداری به مسافران خدمات می دهند و حافظ راه های استان هستند .

لازم بذکر است در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی اصلی استان خراسان شمالی باز بوده و از لحاظ جوی تمامی محورها از جوی نیمه ابری تا ابری برخوردار است و محورهای بجنورد به آشخانه ( گردنه امین الله ) و بجنورد به شوقان و ناوه - و حوزه راز و جرگلان تخته باغلق تردد وسایل نقیله با زنجیر چرخ امکانپذیر است ولازم بذکر است مسیرهای روستائی  با تلاش وفعالیت راهداران طی روز جاری برفروبی وبازگشایی می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.