عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با انتقاد از رویه جاری در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: این رویه باید اصلاح شود.

شورای ائتلاف از مقبولیت مردم برخوردار است/ رویه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید اصلاح شود

قدس آنلاین: مصطفی میرسلیم کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب صبح امروز (شنبه 26 بهمن) در نشست خبری در سخنانی گفت:  ما امروز در شرایطویژه‌ای قرار گرفته‌ایم و در هفته آخر بهمن در کشور  مردم به نتایج انتخابات اسفندماه چشم دوخته‌اند.

وی افزود: از نظر بنده هیچ بن‌بستی برای حل مشکلات کشور وجود ندارد، مسائل و مشکلات است اما در بن‌بست نیست، بنابراین نگاه، برون رفت را می‌دانیم و امیدواریم که انشاءالله بتوانیم دست به دست هم نمایندگان مردم و خود مردم چاره‌گشای این مسائل و مشکلات باشند.

میرسلیم عمده مسائل و مشکلات موجود کشور را در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم دانست و افزود: بویژه در 6 سال گذشته فرصت‌های گرانقدری از دست رفته اما می‌توان آنها را باز یافت.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: یک نکته اساسی این است که اگر بخواهیم در زمینه مسائل اقتصادی، معیشتی و رفاهی مردم و همین طور مسائل و مشکلات معیشتی و فرهنگی و اجتماعی موفق شویم یک شرط لازم وجود دارد و آن شرط لازم اعتماد است.

وی با بیان اینکه این اعتماد مردم به امام بود که انقلاب را پیروز کرد افزود: البته اعتماد مردم به رزمندگان نیز که ما را در چنگ پیروز کرد، بنابراین اعتماد مردم به مسئولان بسیار مهم است.

میرسلیم تصریح کرد: اعتقاد ندارم که هنوز در شرایط بحران قرار داریم اما روزهایی هم که کشور در بحران بود با اعتماد مردم در آن شرایط که به داشتم از بحران خارج شدیم، الان هم به دلیل کمبود صداقت به این اعتماد لطمه وارد شده است،‌مردم می‌خواهند مسئولانشان صادقانه با آنها حرف بزنند و واقعیت‌ها را مطرح کنند و از کمک خود مردم برای کارگشایی امورشان استفاده کنند.

کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مشکلات در امور کشور را رکود در حوزه اقتصادی دانست وافزود: امروز شاهد تورم و سقوط ارزش پول ملی هستیم و مردم نیز با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند، اگر بخواهیم این مشکلات را حل کنیم ضرورت دارد که اعتماد بین مردم و مسئولان و نمایندگان آنها برقرار شود.

میرسلیم ادامه داد: بنده فکر می‌کنم دست یافتن به این اعتماد هم نیازمند این است که در نامزدهای انتخابات مجلس صداقت، از خودگذشتگی، و قابلیت فداکاری وجود داشته باشد و مردم نیز آنها را ببینند، در این صورت آنچه به  عنوان آلودگی و مسئله ناهنجاری که امروز در مجلس هم پیش آمده وجود نخواهد داشت و قابل جبران نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما برای این مسائل و مشکلات کشور تدبیرهای لازم را اندیشیده‌ایم و امیدواریم که با حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای و ارتقای این سرمایه اجتماعی بسیار مهم، یعنی اعتماد به راحتی بتوانیم از پس مشکلاتی که پیش آمده برآییم.

کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر بودجه سال 99 در مجلس در حال بررسی است، امیدواریم که نمایندگان بتوانند این بودجه را به شکل درستی با ساختار مناسبی تصویب کنند و خودشان را از آسیب کسری بودجه مصون نگه دارند.

میرسلیم افزود: مقداری درآمدهای بودجه دچار مشکل شده و نمایندگان نیز امسال پس از انتخابات می‌بایست بودجه سال 99 را مورد بررسی قرار دهند و باید طوری باشد که بتوانند درآمدهای لازم را پیش‌بینی کنند و توجه کافی را داشته باشیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه از طریق اصلاح ساختار بودجه می‌توانیم بر مشکلات کشور را حل کنیم گفت: یکی از راه‌های تامین کسری بودجه در بحث مالیات است زیرا اراده حکومت بر این است که خود را از عواید فروش نفت خام نجات دهد. راه حل در این است که با استفاده از درآمدهای مالیاتی و گمرکی و فروش برخی املاک دولتی کشور کسری بودجه را جبران کرد.

میرسلیم افزود: اصل قضیه برای کسری بودجه مالیات‌هاست به طوری که حدود 100 هزار میلیارد تومان امکان افزایش درآمدهای مالیاتی وجود دارد که نیازمند همکاری قاطبه مردم است؛ مردم باید بدانند که این مالیات برای خدمت کردن به آنها صرف خواهد شد، البته نشت مالیاتی هم وجود دارد که باید از آن جلوگیری شود.

وی واضافه کرد: یکی از وظایف بسیار مهم مجلس این است که مجریان شایسته انتخاب کنند،‌مجلس برای این است که افراد کاردان بر سر کار بیایند نه اینکه خودشان و کسانی که انتخاب می‌کنند مشغول کارچاق‌کنی و دلالی باشند.

میرسلیم ادامه داد: قانون خوب برای پشبرد کشور شرط لازم است اما کافی است به طوری که شرط کافی برای اجرای قانون خوب مجری خوب است که می‌تواند با سرمایه اعتماد مردم برای حل مشکلات مردم استفاده کند؛ معتقدم قانون فعلی مالیات به نفع یک سری زالوصفت و دلال است.

وی تاکید کرد: اگر صداقت نباشد، مردم اعتماد نمی‌کنند و کار پیش نمی‌شود. باید دانش اخذ مالیات برای همراهی کامل مردم هم وجود داشته باشد. نباید اولین تجربه مجری این باشد که سستی‌های خود و مشکلاتش را بر سر مردم خراب کند. باید مجری باور داشته باشد که می‌تواند مسائل را با کمک مردم حل کند، اگر این باور را نداشته باشد همیشه در افسردگی قرار خواهد داشت. انتخاب مجری شایسته هم جزو وظایف و وثایق نمایندگان است.

کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اختلافات پیش آمده بین جریان اصولگرا در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای رسیدن به لیست واحد گفت: ائتلاف نیروهای انقلاب با این دید شکل گرفت که چاره‌جویی مسائل در آینده باشد. با گردهم آوردن افرادی که تابع گذشته هم باشند، تجربه در همه این‌ها صددرصد موفق نبوده است به هر حال هر فردی که در صحنه فعالیت حاضر شود، برخی جاها خوب عمل می‌کند و در برخی جاها ضعف دارد که این ضعف‌ها میان آنان که اصول را قبول دارند بود و مانع شد که صددرصد کنار هم قرار بگیرند.

میرسلیم اضافه کرد: بیش از 40 حزب و گروه اجتماعی که با این اصول پایبند بودند در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گردهم آوردند و در شورا برمبنای اعتماد به برطرف کردن مشکلات آن را شکل دادند و خواست‌شان این بود که بر اساس آینده‌ای که مردم توقع دارند باشد.

وی در ارزیابی‌اش نسبت به لیست فعلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: شاید بهتر از این فهرست براساس همگرایی می‌شد تهیه کرد اما به طور نسبی این فهرست از پشتوانه خوبی برخوردار است.

میرسلیم تاکید کرد: البتهدر بین رقبای اصولگرایان در طول دو دوره گذشته مجلس عملکردشان نواقصی داشته بحث نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب را مطرح کردند که مفهومش این است که می‌خواهند مردم را گمراه کنند. نباید وقتی احساس ضعف کردیم کاری کنیم که در ذهن مردم دیگران را هم لکه‌دار نشان دهیم.

کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر جناحی عملکردش ضعف داشته و آن را مخلصانه با مردم در میان بگذارد، محبوب می‌شود، با لجن‌پراکنی نمی‌توان محبوبیت ایجاد کرد.

میرسلیم تاکید کرد:‌کشور ما برمبنای امید شکل گرفته و استقلال و آزادی‌اش را برمبنای امید به دست آورده است و اگر کسی امید مردم را سلب کند به کشور و انقلاب خیانت کرده است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اینکه اگر شما با رای مردم به نمایندگی مجلس انتخاب شوید، برنامه‌تان برای ساماندهی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان چیست اظهار داشت: معتقدم یکی از اشکالات در مجلس عدم توجه به رفتار نمایندگان است و رهبر انقلاب هم دو سال پیش نسبت به این موضوع به مجلس تذکر دادند و امیدوار بودند با عنایت هیئت رئیسه مجلس این رویه اصلاح شود.

وی تاکید کرد: خود نمایندگان مجلس باید این نظارت بر خودشان را جدی می‌گرفتند نه اینکه از بیرون اعمال شود و شورای نگهبان در نزدیکی انتخابات از موضع نظارتی خودش وارد شود و آنها را ردصلاحیت کند. این آخرین دعواست باید نسبت به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان جراحی صورت گیرد. ای کاش نمایندگان مراقبت می‌کردند که اینچنین وضعی در مجلس شکل نگیرد که این برازنده مجلس و هیئت رئیسه آن نیست.

کاندید یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موضوع نظارت در دوره اول و دوم مجلس را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: امروز نظارت بر نمایندگان مجلس افول کرده که باید اصلاح شود، اینکه نماینده‌ای به زندان بیفتد خفت و وهن برای هیئت رئیسه مجلس است، باید به این مسائل رسیدگی می‌کردند که این کار چاق‌کنی و منفعت‌طلبی برخی نمایندگان که باعث شده آنها از رسیدگی به مشکلات مردم غافل شوند، ایجاد نشود.

وی ادامه داد: اگر در مجلس به عنوان نماینده حضور یابم درباره نظارت بر رفتار نمایندگان به طور جدی عمل خواهم کرد، کوچکترین خطایی را در این زمینه نمی‌بخشیم، مجلس در راس امو راست اگر این راس فاسد شود کل کشور فاسد می‌شود و اگر مجلس رو به تعالی رود کشور هم متعالی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.