همزمان با سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، 750 زائر از کشور آذربایجان به حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

750 زائر از کشور آذربایجان به حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شدند

به گزارش قدس آنلاین، این گروه از زائران صبح امروز در بارگاه نورانی علی بن موسی‌الرضا(ع) حضور یافتند و از برنامه‌های متنوعی که به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق کوثر برای آنان تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند.
سویچ علیوا، یکی از زائران آذربایجانی که برای نخستین بار به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) مشرف شده است، گفت: خدا را شاکرم که امروز توفیق زیارت حرم و بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) نصیبم شده است.
وی افزود: امیدورام همانگونه که امروز توفیق زیارت بارگاه نورانی حرم علی بن موسی الرضا(ع) نصیب‌مان شده، تمام ارادتمندان و عاشقان زیارت حرم این امام همام به آرزو و خواسته خود برسند.
این زائر آذربایجانی ادامه داد: هنگامی که وارد حرم می‌شوی احساس وصف‌ناپذیر و لذتی در جای جای این مکان تجربه می‌کنی و آرامش و عشقی در وجودت احساس می‌کنی که هیچ چیز دیگر نمی‌تواند جایگزین آن شود.
علیوا با بیان اینکه گره مشکلات همه ما مسلمانان به دست ائمه اطهار(ع) گشوده می شود، گفت: درک حضور اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) می‌تواند در زندگی ما نقش اثرگذاری داشته باشد. ما با زیارت می‌خواهیم این مفهوم را بیان کنیم که امام من زنده است، صدای من را می شنود و حاجتم را اجابت می‌کند.
وی همچنین افزود: از خداوند متعال می‌خواهم دستاورد این سفر معنوی، آمرزش گناهان، تعجیل در فرج امام زمان(عج)، اخلاق پسندیده و رفتاری مناسب با مردم باشد؛ قطعا هر زائری که از زیارت ائمه اطهار(ع) به شهر و دیار خود باز می‌گردد باید سوغات معنوی از سفر زیارتی خود برای خانواده و مردم شهر و دیارش ببرد و چه سوغاتی بهتر از تغییر در سبک زندگی است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.