مسؤول کانون مهندسان حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشتر اصلاحات هندسی معابر مشهد ضرورت ندارد، گفت: بخش زیادی از فضای سبز شهری به دلیل اصلاحات معابر از بین رفته است.

بخش زیادی از فضای سبز شهری مشهد به دلیل اصلاحات معابر نابود شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید مجید فرجامی در خصوص اصلاح هندسی معابر مشهد، بیان کرد: این امر اقدام خوبی بود که از دوسال پیش شروع شد و نقطه درخشان آن اصلاح هندسی تقاطع جانباز با بلوار فرامرز عباسی بود که  اصلاح شد و باعث کاهش ترافیک در آن منطقه شد ولی اخیرا با ایجاد نهضت اصلاح هندسی معابر توسط معاون حمل‌ونقل شهرداری این موضوع به یک فاجعه در این حوزه انجامیده است زیرا بسیاری از این اصلاحات هندسی ضرورتی ندارد و بخش عمده ای از این اصلاحات به فضای سبز شهری در نقاط مهم شهری آسیب می‌زند و مبلمان شهری و زیبایی شهر را تحت الشعاع قرار داده است.

مسؤول کانون مهندسان حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بسیاری از میدان‌ها جهت کاهش بار ترافیک حذف شده‌اند، بیان کرد: بخش زیادی از فضای سبز شهری به دلیل این اصلاحات شهری از بین رفت. براساس آماری که وجود دارد  حداقل ۱۰۰ هزار متر مربع چمن و بیش از ۵۰۰۰ درخت از مناطق حساس و میانی شهر به حاشیه شهر جابه‌جا شده اند که فکر نمی‌کنم این جابجایی مؤثر باشد و سیما و منظر شهر آسیب می‌بیند.

وی به خط سه بی. ‌آر. تی مشهد و هم‌پوشانی قسمت زیادی ازآن با خط سه  قطار شهری اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از خط سه قطار شهری و حذف بی. آر. تی آن منطقه، شهرداری نهایت ‌تواند آسفالت آن منطقه را ترمیم کند ولی دیگر درخت آن منطقه به آنجا برنخواهد گشت و منظر و زیبایی شهر از بین رفته است.

مسؤول کانون مهندسان حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه ۳۰۰۰ درخت از میدان نمایشگاه مشهد به کناره شهر جابه‌جا شده و ۵۰ هزار متر مربع چمن جهت ساخت تقاطع ۴ سطحی از بین رفته است، ادامه داد: ما در مشهد در حال تغییرات حمل‌ونقلی به صورت سازه‌ای هستیم که این تغییرات توجیه اقتصادی و یا ترافیکی ندارد و باید نگاه مدیران شهرداری به ویژه شورای شهر به درخت نگاهی از جنس یک موجود زنده باشد که تاثیر زیادی بر منظر شهری می‌گذارد.

 فرجامی از شورای شهر به عنوان یک مرجع پارلمانی شهری درخواست پاسخگویی در این زمینه را داشت و اظهار کرد: آیا این اصلاح هندسی و تغییر و جابه‌جایی‌ که در شهر اتفاق می‌افتد موضوعیت و ضرورت دارد و مابه‌ازای آن دیده شده و از منظر شهری به این همه تغییرات هندسی و از بین رفتن فضای سبز شهری در نقاط میانی و حساس شهر توجه شده است؟ و اینکه جابه‌حایی ۵۰۰۰ درخت از نقاط میانی به حاشیه شهر چقدر به تنفس‌گاه‌های نقاط مرکزی توجه شده است؟

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.