معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی همان گونه که در دیگر زمینه‌ها به نسبت دیگر استان‌ها پیشرو بوده است، در صنعت گردشگری هم حرفی برای گفتن دارد.

خراسان رضوی، پیشرو در صنعت گردشگری کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی‌و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران با حضور در غرفه خراسان رضوی، اظهار کرد: خراسان رضوی همان‌گونه که در دیگر زمینه‌ها به نسبت دیگر استان‌ها پیشرو بوده است، در صنعت گردشگری هم حرفی برای گفتن دارد.

وی با قدردانی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی برای حضور مؤثر در این نمایشگاه، ادامه داد: غرفه‌های خراسان‌رضوی ‌در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی را که بازدید کردم بسیار فاخر بود.  بسیاری از مسائل مرتبط با طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی استانداری خراسان رضوی و نتیجه این طرح در غرفه‌های خراسان رضوی دیده می‌شود.

براتی تصریح کرد: غرفه‌هایی از شهرستان‌ها و روستاهای مختلف استان از جمله کاشمر و تربت حیدریه در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند که در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی در خصوص نقش کارگروه ملی زیارت در توسعه استان و کشور، اظهار کرد: این کارگروه برای سیاست‌گذاری در زمینه زائر و گردشگر ایجاد شده و یکی از مصوبات اصلی هیأت دولت بوده است و به دلیل تغییر ساختار در دولت و حذف معاونت اجرایی دولت به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده بود و با پیگیری‌های شخص استاندار دوباره فعالیت این کارگروه آغاز شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در آذرماه سال جاری اولین جلسه کارگروه ملی زیارت برگزار و کمیسیون تخصصی کارگروه روزگذشته در مشهد مقدس با نمایندگان اعضاء اصلی کارگروه تشکیل شد و مصوبات خوبی هم داشت، دومین جلسه نیز براساس تقویم برگزاری جلسات در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، براتی ادامه داد: تصمیم‌های این کارگروه در رابطه با زائر و گردشگر می‌تواند نقش اساسی ایفا کند، در جلسه آذرماه برای این موضوع چندین مصوبه داشتیم و امیدواریم در جلسه آینده نیز در خصوص تسهیل امر زیارت و گردشگری در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی که در این زمینه پیشروست، تصمیم‌های لازم گرفته شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.