۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 692654

محمد جواد ظریف که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان بسر می‌برد امروز دیدارهای پر شمار و فشرده ای را با همتایان خود از کشورهای مختلف و شخصیت های سیاسی اروپایی انجام داد.

دیدارهای دیپلماتیک فشرده ظریف در مونیخ

به گزارش قدس آنلاین، بعد از ظهر امروز وزیر امور خارجه اسپانیا در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ با محمد جواد ظریف  دیدار و در مورد برجام و واقعیت‌های آمریکا گفتگو کرد.

بررسی راه‌های گسترش روابط دوجانبه، زمینه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا، کاهش تعهدات برجامی ایران، تعهدات برجامی اروپا، اوضاع منطقه و واقعیت‌های داخلی آمریکا از جمله محورهای مورد گفتگو بین  «آنتا گونزالس لایا» و وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بود.

گفتنی است، پیش از این دیدار  «یوشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن و  «مانفرد و بر» رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی با ظریف دیدار و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی موضوع گفتگوی طرفین بود.

در دیدار «مانفرد و بر» رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، تعهدات اروپا در قبال برجام  و همچنین کاهش تعهدات برجامی ایران و اوضاع منطقه غرب آسیا مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

صبح امروز اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی با ظریف دیدار و در خصوص برجام،  تعهدات اروپا در این زمینه و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین در دیدار «وادیم پریستایکو» وزیر امور خارجه اوکراین با ظریف طرفین در خصوص هواپیمای اوکراینی و همچنین همکاری دو کشور در تحقیقات در این خصوص تبادل نظر کردند. تلاش برای التیام آلام بازماندگان این سانحه مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

صبح امروز اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی با ظریف دیدار و در خصوص برجام،  تعهدات اروپا در این زمینه و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز گذشته نیز با وزرای خارجه عمان،  کرواسی، چین، فنلاند، واتیکان، چک،  نخست‌وزیر و وزیر خارجه کانادا و گروه ریش سپیدان(مقام‌های بلند پایه اسبق سازمان ملل متحد) دیدار و گفتگو کرد.

Image result for دیدار وزیر خارجه چین و ظریف

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز گذشته با حضور در محل استقرار دکتر محمد جواد ظریف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین به تبادل نظر پرداخت.

Image result for دیدار ترودو و ظریف

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین طی دیداری در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص برجام، مسائل منطقه غرب آسیا، شهادت سردار سپهبد  سلیمانی و هواپیمای اوکراینی  گفتگو و تبادل نظر کردند.

Image result for دیدار وزیر خارجه چین و ظریف

ظریف در این دیدار  از مدیریت چین در خصوص کرونا تمجید و از همکاری دولت چین در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.

پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز گذشته(جمعه) به مدت سه روز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.