رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص پرونده حادثه اشترانکوه گفت:وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون و اداره ورزش خراسان رضوی درگیر حادثه مرگ کوهنوردان خراسانی در اشترانکوه بودند و احکامی صادر و در نهایت به مراجع قضایی مراجعه و شکایتهایی تنظیم شد که در مرحله کارشناسی قرار دارد.

پرونده مرگ کوهنوردان مشهدی در اشترانکوه در مرحله کارشناسی قضایی است

به گزارش قدس آنلاین، رضا زارعی در حاشیه مجمع انتخاب رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی در مشهد افزود: این پرونده از اختیار فدراسیون خارج است و همه چیز را دستگاه قضا رسیدگی می‌کند و امیدواریم بتوانیم این خانواده‌ها را به آرامش برسانیم.

وی ادامه داد: بعد از حادثه اشترانکوه، بلافاصله کار کارشناسی صورت گرفت و پرونده تشکیل شده تحویل وزارت ورزش شد و احکامی هم توسط دفتر باشگاههای وزارتخانه صادر و به اداره ورزش ابلاغ شد که لازم الاجراست و ما هم  به عنوان مسوول فدراسیون وظیفه داشتیم در کنار خانواده‌ها باشیم و تا آخر هم در کنار آنها خواهیم بود.

گروه ۱۴ نفره کوهنوردان مشهدی که به همراه یک کوهنورد راهنما از شهرستان الیگودرز به ارتفاعات اشترانکوه در شرق لرستان صعود کرده بودند پنجشنبه ۱۶ آذر ماه سال ۹۶ هنگام بازگشت از کوه به علت ریزش بهمن و برف و کولاک شدید دچار حادثه شدند.

در این حادثه هشت تن شامل هفت کوهنورد مشهدی و یک کوهنورد محلی که راهنمایی آنان را بر عهده داشت جان خود را از دست دادند که اجساد آنها پس از چند روز عملیات جست و جو پیدا شد.

انتخاب رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی

مجمع انتخاب رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با حضور ۱۵ عضو  از ۱۷ عضو مجمع انتخابی این هیات از جمله رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نماینده ورزشکاران، باشگاهها، مربیان، داوران، شهرستان‌ها و دیگر اعضا در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و با رقابت احمد بخش زحمتکش و مسعود عسکری به عنوان نامزد ریاست مجمع برگزار شد.

در پایان این جلسه پس از رأی‌گیری از اعضای مجمع انتخابی احمد زحمتکش توانست با کسب ۱۲ رای از مجموع ۱۵ رای ماخوذه به مدت چهار سال و برای دومین بار به عنوان رییس انتخاب شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.