همزمان با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، همایش «مادران مکتب سلیمانی» با حضور مادران زائر و مجاور حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

همایش بزرگ «مادران مکتب سلیمانی» در بارگاه رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با روز بیستم جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) صبح امروز ۲۶ بهمن ماه مراسم گردهمایی «مادران مکتب سلیمانی» تحت عنوان «جشن مادرانه» با حضور جمع کثیری از مادران و همسران شهدا، زوجین جوان شرکت کننده در طرح «زندگی به سبک رضوی»، مبلغین، خادمان، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، محمد جعفرنژاد مداح و ذاکر خاندان عصمت و طهارت(ع) در مدح حضرت فاطمه(س) به مدیحه‌سرایی پرداخت و زائران و مجاوران با همخوانی و همراهی ابیاتی در وصف بانوی دو عالم این روز مبارک را جشن گرفتند.
مادری بالاترین شغل برای هر زن است
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی پژوهشگر حوزه خانواده پیرامون موضوع مطالبات فرزندان از والدین سخنرانی کرد و گفت: تربیت صحیح و شایسته فرزندان یکی از وظایف اصلی پدر و مادر است لذا والدین باید مراقب باشند و ارزش‌های دینی را در بچه‌ها نهادینه کنند.
وی افزود: والدین بایستی در بیدارسازی، جهت دهی و پرورش فرزندانشان تلاش کنند و آنان را بر پایه تعالیم دین تربیت کنند.
وی غفلت از تربیت فرزندان را مهمترین آسیب برای خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: تکریم، محبت و احترام به فرزندان، وقت گذاشتن برای فرزندان و انتقال ارزش‌های دینی به آنان از دیگر وظایف والدین نسبت به فرزندان است.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در دین مبین اسلام زن از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: مادری بالاترین شغل برای هر زن است چرا که به فرموده امام خمینی(ره) از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.
حسینی قمی گفت: دشمن‌شناسی یکی از مسائل ضروری است که والدین باید به آن توجه خاصی داشته باشند و بدانند که دشمنان برای تضعیف اعتقادات دینی کودکان و جوانان هزینه‌های زیادی صرف می‌کند.
تقدیر از مادران و همسران شهدا، تجلیل از مادران نمونه، قرائت بیانیه توسط خواهر شهید مدافع حرم محمد اسدی و مدیحه‌سرائی توسط ابراهیم قانع از دیگر برنامه‌های اجرایی روز میلاد حضرت زهرا(س) در بارگاه منور امام هشتم(ع) بود.
یادآوری می‌شود آیین جشن «مادرانه» به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی و معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج جامعه زنان، ، معاونت فرهنگی سپاه، مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.