همزمان با روز میلاد ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) نشست قرآنی «فاطمه؛ کوثر همیشه جاری» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

نشست قرآنی «فاطمه؛ کوثر همیشه جاری» در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ‌اکبر تولایی کارشناس و مفسر قرآن در نشست قرآنی «فاطمه؛ کوثر همیشه جاری» که امروز به مناسبت فرخنده میلاد دختر نبوت و مادر ولایت؛ حضرت زهرا(س) در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) کسی است که در هنگام تولدش سوره‌ای بر سوره‌های قرآن اضافه شد.

وی با اشاره به نازل شدن سوره مبارکه «کوثر» هنگام تولد این بانوی بزرگوار ابراز کرد: این سوره کوچکترین سوره قرآن است که در آن خداوند خطاب به نبی مکرم اسلام(ص) فرموده ‌است: «ما به تو کوثر عطا کرده‌ایم».

تولایی افزود: «اعطا» به معنای بخشش و هدیه ویژه و «کوثر» به معنای خیر کثیر و فراوان است. خداوند در این سوره به پیامبر(ص) دستور می‌دهد، برای شکرگذاری در برابر این خیر کثیر و این نعمت ویژه نماز بگذارد و قربانی کند.

وی با بیان اینکه یکی از صفات حضرت زهرا(س) ام‌الائمه است، اظهار کرد: یکی از مصداق‌های خیر کثیر همین است ایشان مادر همه ائمه معصومین(ع) هستند و همه ائمه(ع) به ایشان افتخار و مباهات می‌کنند.

این کارشناس قرآنی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان عالم هستند. ایشان در همه کارها همواره رضایت خداوند را در نظر داشتند. این بانوی مکرمه در محراب عبادت عابدترین خلق و در کانون خانواده مهربان‌ترین مادر برای فرزندانشان بودند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.