مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: بیمارستان رضوی در صنعت گردشگری سلامت کشور پیشرو است.

بیمارستان رضوی در صنعت گردشگری سلامت کشور پیشرو است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد اسماعیل خیامی در حاشیه بازدید از غرفه بیمارستان رضوی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی  عنوان کرد: گردشگری سلامت حوزه وسیعی از خدمات در قالب یک صنعت است که می‌تواند امکانات مختلفی را به بیماران خارجی ارائه دهد و از این رو می‌توان با رونق این صنعت آورده‌های فراوانی را برای کشور ایجاد کنیم.
وی افزود: در حوزه گردشگری سلامت و گردشگری پزشکی اگر بتوانیم در سطح بالا فعالیت‌های خود را سامان ببخشیم، از جهت اقتصادی و درآمدی می‌تواند با ایجاد اشتغال کمک فراوانی به وضعیت اقتصادی کشور کند.
خیامی گفت: خوشبختانه گردشگری سلامت در کشور ما امروز در وضعیت خوبی قرار دارد و با توجه به اینکه ما در مشهد ظرفیت گردشگری سلامت بسیار مناسبی اعم از مراکز پزشکی و درمانی مجهز مثل بیمارستان رضوی داریم که به‌ عنوان برند در حوزه گردشگری سلامت محسوب می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ظرفیت‌های خوب علمی و توانمندی‌های فراوان آموزشی-پژوهشی و پزشکی که دارد، عملکرد بسیار شاخصی در کشور از خود نشان داده‌ است. خوشبختانه هماهنگی در استان اعم از استانداری و همه دستگاه‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت توانسته ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کند تا بتوانیم این حوزه را در مشهد ارتقاء داده و به سمت بهبود ببریم.
وی با اشاره به اینکه حدود نیمی از خدماتی که در حوزه گردشگری پزشکی در کشور در حال ارائه است، در مشهد اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در حوزه گردشگری سلامت، ارتباطات یکی از مؤلفه‌های مهم بوده و شرایط جوامع بسیار در این امر مؤثر است. بیشترین مراجعان ما از کشورهای منطقه به ‌ویژه کشورهای عربی بودند که از شرایط اجتماعی به وجود آمده متأثر شدند و در سال گذشته و جاری بیمارانی از ۵۶ ملیت در حوزه گردشگری سلامت خدمات مختلف درمانی را دریافت کردند.
وی هم‌چنین اضافه کرد: در واقع بیمارانی از ملیت‌های مختلف و از کشورهای منطقه و خارج از آن برای دریافت خدمات درمانی در مشهد حضور به هم رسانده و خواستار دریافت خدمات مختلف هستند و ما در حال پیگیری و هماهنگی هستیم تا شرکت‌های مختلف و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانند در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کرده و این صنعت در شهرمان رونق یابد.
به گفته این مقام مسئول، آمارهای ۹ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که بیش از ۲۳ هزار نفر گردشگر درمانی از ملیت‌های مختلف در مراکز درمانی بیمارستانی و جراحی محدود ارائه خدمت گرفته و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، حدود ۱۵۰ هزار بیمار از گردشگران سلامت به صورت سرپایی از مراکز درمانی مشهد خدمت درمانی دریافت کرده باشند.
خیامی تصریح کرد: بیمارستان رضوی دارای ظرفیت‌های بسیار مناسب در حوزه درمان است، چرا که امکانات بسیار مناسب و شرایط خدمات هتلی و تجهیزات پیشرفته‌ای دارد و هم‌چنین کادر درمانی ویژه‌ای که در این مرکز درمانی مشغولند، شرایط حرفه‌ای را برای پذیرایی از گردشگران سلامت فراهم می‌آورند. هم‌چنین رضایتمندی بیماران به‌خصوص گردشگران سلامت از خدمات موجود در این بیمارستان نشانگر آن است که بیمارستان رضوی از بیمارستان‌های پیشرو کشور در این زمینه است و می‌تواند پا به ‌پای سایر مراکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت در جذب و پذیرایی مناسب از گردشگران سلامت در کشور کمک‌رسان باشد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.